اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مراجع تقلید صورت گرفت

برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ حسن شحاته در مسجد اعظم قم

مراسم بزرگداشت شهادت شیخ حسن شحاته و جمعی از یاران او با حضور مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ حسن شحاته در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جمعی از گروه‌های وهابی تکفیری چند روز پیش به مجلس جشنی که به مناسبت نیمه شعبان در مصر برگزار شده بود حمله کرده و شیخ حسن شحاته، عالم بزرگ شیعی این کشور به همراه برادر و جمعی از یارانش را با وضع فجیعی به قتل رساندند.

به همین دلیل پنج‌شنبه‌شب مجلس بزرگداشتی از سوی مدیریت حوزه علمیه قم در مسجد اعظم قم برپا شد.

در این مراسم آیات عظام سبحانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی، اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اعضای بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب و فضلای حوزوی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند و این جنایت فجیع علیه تشیع و اسلام را محکوم کردند.

سخنران این مراسم نیز آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران بود. وی سه گروه را عاملان اصلی این حوادث دانست و افزود: مباشران این جنایات که در واقع ساده‌لوحانی شستشوی مغزی داده شده هستند نخستین عامل اینگونه جنایات به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: مفتی‌های وهابی دومین عامل اینگونه جنایات محسوب می‌شوند که مانند آب خوردن فتوا به قتل شیعیان می‌دهند و صهیونیست‌ها هم سومین عامل هستند؛ اسلام خشن و وحشی و آیین لیبرال همان چیزی است که اسرائیل به دنبال آن است و به همین دلیل مسلمانان را به جان هم می‌اندازد و از این قضیه استفاده می‌کند.

خاتمی با اشاره به گروهک مزدور وهابیت که ساخته انگلستان است گفت: همه علمای شیعه علیه این گروه فتوا داده و آنها را کافرانی دانستند که ارتباطی با تشیع ندارند؛ امروز هم همه مسلمانان و علمای اهل سنت باید با کمال شهامت اعلام کنند گروهک وهابی تکفیری ربطی به اسلام ندارد.

انتهای پیام/78004/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول