اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد:

تنها 5 درصد از زنان در کهگیلویه و بویراحمد اهداکننده خون هستند

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که فرهنگ اهدای خون در میان زنان جا نیفتاده است، گفت: تنها پنج درصد زنان در این استان خون اهدا می‌کنند ولی بیش از 50 درصد فرآورده‌های خونی استان صرف نیازهای آنان می‌شود.

تنها 5 درصد از زنان در کهگیلویه و بویراحمد اهداکننده خون هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست خبری مدیرکل انتقال‌ خون استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون برگزار شد.

رستم حسن‌زاده در این نشست اهداکنندگان خون را ایثارگر عنوان کرد و گفت: در این استان در برخی زمینه‌های مرتبط با رسالت‌ها و وظایف سازمان انتقال خون نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که میزان مشارکت زنان در اهدای خون یکی از آن‌ها است.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد میزان اهداکنندگان خون خانم را تنها پنج درصد خواند و افزود: این در حالی است که بیش از 50 درصد خون‌های اهدایی صرف نیازهای بانوان می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ رسانه‌ها در این زمینه نقش بی‌بدیلی دارند تا به جامعه بگویند که اهدای خون برای زنان هم هیچ ضرری ندارد و بانوان نیز می‌توانند با هر چهار ماه یک‌بار خون دادن برای سلامتی خود گام‌های مؤثری بردارند.

حسن‌زاده با اشاره به زحمات و تخصص همکاران خود در این سازمان ادامه داد: پزشکان مجربی در انتقال خون در حال خدمت هستند که در صورتی که اهدای خون کوچک‌ترین ضرری برای اهداکننده داشته باشد از این کار جلوگیری می‌کنند و به همین علت نباید نگرانی از این حیث وجود داشته باشد.

وی همچنین نقش انتقال خون در کمک‌رسانی به نیازمندان و ضرورت اهدای خون را از دیگر مواردی دانست که لازم است برای نهادینه شدن آن‌ها از سوی رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مقدماتی صحبت‌های خود با تقدیر از اهداکنندگان خون گفت:‌ در روز 24 خرداد که قرار است حماسه‌ای سیاسی رخ دهد، به نام روز جهانی اهداکنندگان خون نام‌گذاری شده که خود به نوعی حماسه ایثار و نوع‌دوستی است.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسی که خون اهدا می‌کند جان یک انسان را نجات می‌دهد که به گفته قرآن این کار به معنی نجات دادن جان همه انسان‌ها است. 

به گزارش فارس، 24 خرداد ماه به عنوان روز جهانی اهداکنندگان خون است که شعار امسال این روز جهانی «با اهدای خون زندگی را هدیه کن» انتخاب شده است.

انتهای پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول