اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

کمتر از 5 درصد بانوان همدانی خون اهدا کردند

مسئول جذب سازمان انتقال خون همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون 4.97 درصد بانوان استان همدان اهدای خون داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت کرده است.

کمتر از 5 درصد بانوان همدانی خون اهدا کردند

بهاره ابراهیمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 12 هزار و 203 نفر برای اهدای خون به سازمان مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد مراجعه‌کننده، 9 هزار و 638 واحد خون اهدا شده است که 9 هزار و 159 نفر را آقایان و 479 نفر را بانوان شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان خون‏‌گیری بانوان 4.97 درصد بوده است، ادامه داد: میزان اهدای خون بانوان نسبت به سال قبل که شش درصد بوده است، افت کرده است.

مسئول جذب سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه 26.96 درصد اهداکنندگان برای نخست اهدای خون داشته‌اند، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 599 نفر از اهداکنندگان برای بار نخست اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

وی، میزان افراد با سابقه اهدای خون را 25.54 درصد عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 462 نفر از اهداکنندگان خون سابقه اهدا داشته‌اند.

ابراهیمیان، بهترین نوع اهدای خون را به شکل مستمر دانست و بیان داشت: در سال جاری 4 هزار و 577 نفر از اهداکنندگان به شکل مستمر اهدا داشته‌اند که 47.5 درصد اهداکنندگان را شامل می‌شوند.

وی در پایان اضافه کرد: با آزمایشی که از خون‌های اهدایی گرفته شده، در سال جاری هیچ موردی از HIV در خون‌های اهدایی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/89003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول