اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بانک خون بند ناف کشور خبر داد

انجام 35 پیوند با استفاده از خون بند ناف در ایران

قائم مقام و مسئول فنی بانک خون بند ناف کشور از انجام 35 پیوند با استفاده از خون بند ناف در ایران خبر داد.

انجام 35 پیوند با استفاده از خون بند ناف در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، سعید آبرون در جمع پزشکان، پرستاران و فعالان عرصه پزشکی استان سمنان اظهار داشت: بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان به دو صورت عمومی و خصوصی فعالیت می‏کند.

وی تصریح کرد: در بخش عمومی، خانواده‏ها می‏توانند خون بند ناف فرزندان خود را اهدا کنند تا برای افرادی که نیازمند عمل پیوند هستند، استفاده شود.

قائم مقام و مسئول فنی بانک خون بند ناف کشور درباره بانک خون خصوصی نیز اظهار کرد: در این بانک، خون بند ناف با حفظ هویت خانواده متقاضی و با پرداخت هزینه جمع‏آوری و نگهداری به صورت سالانه برای آنان ذخیره‏سازی می‌شود.

آبرون اضافه کرد: این اقدام انجام می‏شود تا خانواده‏ها بتوانند در صورت لزوم در آینده از آن برای خود یا فرد دیگری که با نمونه سازگاری بیشتری دارد، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به جز مرکز رویان، دو مرکز دیگر در سازمان انتقال خون کشور و دانشگاه شریعتی تهران اقدام به فعالیت در زمینه پیوند و بانک خون بند ناف می‏کنند و این سه مرکز تاکنون در مجموع 35 پیوند با استفاده از خون بند ناف انجام داده‏اند.

قائم مقام و مسئول فنی بانک خون بند ناف کشور ضمن بیان اینکه سلول‏های بنیادی ابتدایی‏ترین و سازنده‏ترین سلول‏های بدن هستند، تصریح کرد: این سلول‌ها در طول دوره رشد جنین پرورش یافته و تبدیل به سلول‏های بالغ و خاصی می‏شوند که مسئولیت ساخت انواع بافت های بدن را بر عهده دارند.

انتهای پیام/2249/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول