اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پرش با نیزه

ربانی نماینده دو و میدانی قم در مسابقات قهرمانی آسیا شد

محمدمحسن ربانی نماینده دو و میدانی قم برای اعزام به رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی مردان رده سنی بزرگسالان آسیا شد.

ربانی نماینده دو و میدانی قم در مسابقات قهرمانی آسیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یک بار دیگر فرصت بسیار ارزنده‌ای برای سرشناس‌ترین چهره حال حاضر دو و میدانی قم یعنی محمدمحسن ربانی ایجاد شد تا این چهره مطرح قم و کشورمان بتواند عنوان قهرمانی سال 2007 خود در رشته پرش با نیزه مسابقات قهرمانی آسیا را تکرار کند.

برای اعزام به مسابقات دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان آسیا ترکیب نهایی تیم‌های ملی دو و میدانی مردان و بانوان کشورمان از سوی فدراسیون دو و میدانی اعلام شد و یک نماینده قم نیز در ترکیب تیم اعزامی به این رقابت‌ها قرار گرفت.

برای این منظور زیر نظر کادر فنی تیم ملی، تمرینات و اردوی آمادگی تیم‌های ملی دو و میدانی مردان و بانوان کشورمان در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز پیکارهای قهرمانی آسیا آغاز شده است و دو و میدانی‌کاران ملی‌پوش در بیش از 20 رشته در اردوی آماده ‌سازی حضور دارند که یکی از آنها محمدمحسن ربانی قهرمان ارزنده دو و میدانی استان قم در رشته پرش با نیزه است.

بدین ترتیب ملی‌پوشان دو و میدانی کشورمان در دوهای 100 متر، 200 متر، 400 متر، 400 متر با مانع، 110 متر با مانع، 800 متر، 1500 متر، 5 هزار متر، 10 هزار متر، 3 هزار متر، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش با نیزه، پرش سه گام، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه، پرتاب چکش، ده‌گانه، پیاده‌روی، چهار در 100 متر و چهار در 400 متر به رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌روند.

در بین ملی‌پوشانی که هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی تیم ملی دو و میدانی مردان کشورمان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارد، محمدمحسن ربانی تنها دو و میدانی‌کار قم است که در رشته پرش با نیزه به عنوان پرافتخارترین دو و میدانی‌کار قم به مسابقات خواهد رفت.

ربانی از دوره قبل مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که در سال 2012 برگزار شد در رشته پرش با نیزه عنوانی کسب نکرد، ضمن اینکه آخرین موفقیت این چهره سرشناس رشته پرش با نیزه قم و کشورمان به سال 2007 و مسابقات قهرمانی آسیا در کشور اردن باز می‌گردد.

محمدمحسن ربانی که هم‌اکنون رکورددار پرش با نیزه ایران نیز به شمار می‌رود شش سال قبل در کشور اردن توانست حریفانی از کشورهای کره جنوبی و ژاپن را پشت سر بگذارد و تنها نشان طلای تاریخ دو و میدانی ایران در رشته پرش با نیزه را برای کشورمان به ارمغان بیاورد اما از آن سال به بعد نتوانسته است این افتخار را تکرار کند و اکنون امیدوار است در رقابت‌های سال 2013 که از دوازدهم تیرماه به مدت یک هفته در پونای هند برگزار می‌شود، بار دیگر قهرمان آسیا شود.

انتهای پیام/78002/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول