اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم عنوان کرد

رقابت نونهالان قمی برای راهیابی به تیم ملی دو و میدانی

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم از رقابت دو و میدانی کاران نونهال قم با حریفان خود در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.

رقابت نونهالان قمی برای راهیابی به تیم ملی دو و میدانی

ابوالقاسم اکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: از سوی فدراسیون دو و میدانی میزبان و زمان برگزاری پیکارهای دو و میدانی قهرمانی کشور از دو ماه قبل مشخص شده بود و به همین خاطر برنامه‌ریزی خوبی برای آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به این مسابقات داشتیم.

وی با اشاره به انتخاب خرم‌آباد و البرز به عنوان میزبان رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی رده سنی نونهالان کشور اضافه کرد: اعزام دو و میدانی‌کاران نونهال قمی به رقابت‌های قهرمانی نونهالان کشور نیمه اول تیرماه صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم اضافه کرد: مسابقات قهرمانی نونهالان کشور در قالب تیم‌های منتخب استان‌ها روز چهاردهم تیرماه در دو بخش دختران و پسران به میزبانی هیئت‌های دو و میدانی استان‌های البرز و لرستان به انجام خواهد رسید.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی فدراسیون دو و میدانی برای برگزاری این مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات در سه مرحله برگزار خواهد شد و مرحله اول آن با حضور نونهالان دختر در البرز و نونهالان پسر در لرستان صورت می‌پذیرد.

اکرمی همچنین به مواد رقابتی بین ورزشکاران شرکت کننده اشاره کرد و بیان داشت: ورزشکاران در 9 ماده دو 100، 400 و 100 متر مانع، 800، 3000 متر در بخش پسران و 2000 متر در بخش دختران، پرش طول و ارتفاع، پرتاب وزنه و نیزه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت و جایگاه دو و میدانی در قم تاکید کرد: این رشته ورزشی به عنوان ورزش مادر در قم سابقه بسیار خوب و درخشانی در بین رشته‌های ورزشی فعال در استان قم دارد و در سال‌های اخیر ورزشکاران و قهرمانان مستعد و مطرح متعددی از این رشته در میادین برون مرزی و داخلی برای ورزش قم افتخار کسب کرده‌اند.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم با تاکید بر ظرفیت غنی و پتانسیل نهفته در دو و میدانی قم عنوان داشت: دو و میدانی آنقدر ظرفیت غنی نهفته دارد که کمی توجه بیشتر و سرمایه‌گذاری دقیق و دلسوزانه‌تر در این رشته ورزشی می‌تواند سال‌ها مدال‌آوری ورزشکاران این رشته را تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های خوبی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم و همچنین فدراسیون دو و میدانی کشورمان از این رشته ورزشی در استان قم صورت گرفته است و هیئت در حد توان و دانش خود که همواره سعی کرده با علم روز این رشته ورزشی مطابق باشد، برای رشد و پیشرفت دو و میدانی قم تلاش خود را انجام داده است.

اکرمی یادآور شد: جوانان مستعد بسیاری در قم حضور دارند که در این رشته ورزشی می‌توانند برای ورزش قم افتخار آفرینی کنند و کاری که ما در سه سال اخیر برای تحقق این مهم در قم انجام دادیم، امر استعدادیابی از رده‌های سنی پایه بود و حالا شاهد هستیم که همین استعدادهای پایه امید ورزش قم برای کسب مدال از مسابقات مهم داخلی و برون مرزی هستند.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم اظهار داشت: استعدادها و ظرفیت‌های غنی ورزش قهرمانی در رده‌های سنی پایه نهفته هستند و برای این منظور مربیان و مسئولان ورزش ما تلاش کرده‌اند که این استعداد را شناسایی و تربیت کرده و با حضور در میادین مختلف برای ورزش قم افتخار کسب کنند.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول