اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان قزوین:

شناسایی استعداد جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: شناسایی استعداد جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و جوانان از ظرفیت‌های بالقوه کشور هستند.

شناسایی استعداد جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دومین جشنواره استانی حضرت علی‌اکبر(ع) با هدف شناسایی و تقویت استعداد‌های جوانان برتر استان قزوین برگزار شد.

این برنامه می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی را برای جوانانی که تازه وارد عرصه کار و اجتماع می‌شوند، فراهم آورد.

برای اطلاع از جزئیات و اهداف این جشنواره گفت‌وگویی با سعید خورشیدی، معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین داشته‌ایم که ماه‌ عسل این گفت‌وگو در زیر آمده است.

فارس: دبیرخانه این جشنواره از چه زمانی آغاز به کار کرده است؟

جشنواره استانی حضرت علی‌اکبر(ع) از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین در راستای تقویت استعداد‌های جوانان در سال جاری بوده و دبیرخانه این جشنواره حدود سه ماه می‌شود که شروع به کار کرده است.

فارس: هدف از برگزاری این جشنواره چیست؟

این جشنواره با هدف شناسایی و تقویت استعداد‌های جوانان برتر استان قزوین برگزار شد که می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی را برای جوانانی که تازه وارد عرصه کار و اجتماع می‌شوند، فراهم کند.

فارس: از چه معیار‌هایی برای انتخاب جوانان برتر استفاده شده است؟

انتخاب این معیار‌ها بر عهده هر دستگاه‌ اجرایی معرفی‌کننده نهاده شد و هر یک از این سازمان‌ها افرادی را به عنوان جوان فعال به دبیر‌خانه جشنواره در اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین معرفی کردند. نحوه انتخاب این جوانان به این صورت است که کمیته داوری تشکیل شد و هر حوزه ارزیابی فعالیت‌های شرکت‌کنندگان را به تناسب تخصص به ارگان‌های مربوط واگذار کردند.

فارس: برخی از این معیارها را نام می‌برید؟

بعضی از این معیار‌ها شامل اعتقاد به اسلام، داشتن تراز‌های انقلاب اسلامی، کسب عنوان‌های برتر علمی است.

فارس: این جشنواره در چند رشته برگزار شد؟

این جشنواره در 22 رشته مختلف شامل فعالیت‌های قرآنی و اعتقادی، فعالیت‌های هنری جوانان، فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های‌ علمی، طلبه جوان، ورزشکار جوان و دیگر رشته‌ها برگزار شد که به طور جزئی جوانان در رشته‌هایی همچون جوان و قرآن، جوان و فعالیت‌های اعتقادی و دینی، جوان کارآفرین، فیلم‌ساز جوان، جوان و موسیقی، جوان و هنر‌های نمایشی، جوان و رسانه، جوان و هنر‌های تجسمی، کشاورز روستایی جوان، جوان و توانایی‌های خاص، طلبه جوان، مبتکر و مخترع جوان، جوان و علم و فناوری، جوان و ادبیات، ورزشکار جوان، جوان و فعالیت‌های اجتماعی، مربی ورزشی جوان، بسیجی جوان، امدادگر جوان، دانشجوی برتر جوان، سفیر فرهنگی جوان در این جشنواره شرکت داشتند.

فارس: چند نفر در این جشنواره برگزیده شدند؟

22 عنوان رشته در این جشنواره بود که 24 نفر از جوانان برگزیده در این رشته‌ها در استان قزوین از دستگاه‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند.

فارس: برنامه‌هایی که در کنار این همایش برنامه‌ریزی شده، چیست؟

جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوط و متولیان امور جوانان مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها، بنیاد ملی نخبگان و نیروهای مسلح به منظور برگزاری مطلوب این جشنواره و ایجاد زمینه همکاری در آینده تشکیل شده است.

برنامه‌ دیگری که مدنظر قرار گرفته تشکیل جلسه شورای مشورتی جوانان استان قزوین در حوزه‌های گوناگون است؛ بر همین مبنا این جلسات به صورت ماهیانه یک مرتبه با حضور جوانان برتر این استان در زمینه‌های مختلف مانند جوانان مخترع، خلبان، هنرمند طلبه و سرباز و با حضور مسئولان متخصص در این زمینه برگزار می‌شود که در این جلسات مشکلات و موانع پیش‌رو بررسی و برای رفع آن‌ها تلاش خواهد شد.

فارس: وزارت ورزش و جوانان با برگزاری این جشنواره چگونه می‌تواند سبب اشتغال‌زایی جوانان و تسریع در برقراری ارتباط با دستگاه‌های مرتبط شود؟

وزارت ورزش و جوانان به عنوان حامی جوانان در تلاش است تا با شناسایی استعداد‌های آن‌ها، زمینه شکوفایی جوانان را در کشور بیش از پیش فراهم آورد و ارتباط مؤثری را با دستگاه‌های مرتبط برای پیشبرد اهداف داشته باشد.

انتهای پیام/77012/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول