اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در گفت‌وگو با فارس:

بذل و بخشش از بیت‌المال به اطرافیان رئیس جمهور هیچ توجیهی ندارد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بذل و بخشش از بیت‌المال به اطرافیان رئیس جمهور هیچ توجیهی ندارد.

بذل و بخشش از بیت‌المال به اطرافیان رئیس جمهور هیچ توجیهی ندارد

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: معلوم نیست رئیس جمهور در روزهای پایانی دولتش با چه تفکری تلاش می‌کند تا نشان‌های دولتی و اعتبارات ملی را چوب حراج بزند و در فرصت باقیمانده بذل و بخششی به اطرافیان و دوستداران خود داشته باشد.

این نماینده مجلس با انتقاد از اعطای نشان لیاقت و یک هزار و 100 سکه طلا به چند تن از اعضای دولت خاطرنشان کرد: این شیوه در روزهای آخر حکمرانی احمدی‌نژاد جز تأسف و تأثر هیچ توجیهی ندارد و به یقین در دیدگاه مردم این سیاست‌ها و تفکرات همخوانی با شیوه علوی و عادلانه نبوی ندارد.

پیرموذن تصریح کرد: برای هیچ کس پشت پرده این ماجرا معلوم و مشخص نیست، اما آنچه به عنوان یک نماد بیرونی جلوه‌گری می‌کند، حمایت همه‌جانبه احمدی‌نژاد از برخی اطرافیان است که در حقیقت با دادن نشان و برخی القاب و اعتبارات سعی می‌کند جایگاه از دست رفته آنها را احیا کند که در این بین اعطای نشان به مشائی که هیچ شأن و جایگاه هنری، فرهنگی و مدیریتی ندارد، جای تأسف و گله‌مندی است.

وی عنوان کرد: مجلس تلاش می‌کند تا هم شرایط و مختصات اهدای نشان‌های دولتی را محدود‌تر و منسجم‌تر کند و هم اجازه ندهد تا رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به هرکس که بخواهد نشان دولتی اعطا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: بسیاری از نشان‌های دولتی که احمدی‌نژاد به اطرافیان داده، فاقد وجاهت قانونی است و اقدام اخیر او نیز در اعطای نشان لیاقت به وزرای خود و مشاوران و همفکرانش برخلاف تفکرات مردم در جامعه است.

پیرموذن افزود‌: در حالی که مردم در مشکلات متعدد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، احمدی‌نژاد به دنبال هدیه دادن سکه‌هایی از بیت‌المال است که قطعاً نتیجه آن بی‌اعتمادی مردم خواهد بود که امیدواریم با درایت مسئولان کشوری جلوی این ریخت و پاش‌ها گرفته شود، چراکه در این شرایط حساس اقتصادی دادن پاداش‌های میلیاردی از بیت‌المال و سکه‌های آنچنانی جز بحرانی کردن شرایط اقتصادی چیزی را به دنبال ندارد.

وی در پایان یادآور شد: قطعاً از رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود جلوی این خود شیرینی‌ها و هزینه‌کردها از بیت‌المال گرفته شود و با شیوه حکومت‌داری علوی بتوان جلوی هرگونه رانت و تبعیض و تبذیر را گرفت.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول