اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌افتتاح 14پروژه خراسان شمالی با حضور ‌احمدی‌نژاد

استاندار خراسان شمالی از پروژه راه آهن بجنورد ـ مشهد، بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث این پروژه قرار گرفت.

‌افتتاح 14پروژه خراسان شمالی با حضور ‌احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان شمالی ، محمود احمدی‌بیغش در جریان این بازدید اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال احداث که در نوع خود‌ بزرگ‌ترین طرح عمرانی مصوب و در حال اجرا پس از سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در  استان محسوب می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه با طول مسافت 302 کیلومتر، با همکاری شرکت آستان قدس رضوی و کنسرسیوم متشکل از چند شرکت خارجی، از پنج ماه پیش آغاز شده و ‌ان‌شاالله در مدت زمان تقریبی 48 ماه اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه این پروژه‌ یک طرح فراملی است که نه تنها به بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی، تجارت خارجی و به وِیژه صنعت کشاورزی به عنوان مزیت نسبی استان خواهد انجامید افزود: ‌مهم‌تر از همه، این پروژه ‌راه آهن سراسری را در طول راه مواصلاتی خود از بن بست خارج خواهد ساخت.

به گفته وی در فاز نخست این طرح، ابتدا راه آهن مسیر بجنورد - مشهد در طول زمان پیش بینی شده به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم  پروژه را آهن بجنورد - گرگان آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره  به سفر رئیس جمهور به استان در همین هفته گفت: همزمان با حضور احمدی نژاد در استان، پروژه عظیم راه آهن بجنورد – مشهد مورد کلنگ زنی واقع خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به برنامه افتتاح و بهره‌برداری از چند‌ پروژه مهم عمرانی در استان در طول سفر رئیس جمهور اضافه کرد: افتتاح و بهره‌‌برداری از 11 هزار مسکن مهر، پروژه آبرسانی سد شیرین دره به بجنورد که نزدیک به سه ماه است مورد استفاده قرار گرفته، پروژه آبرسانی از سد بیدواز به اسفراین، پروژه آبرسانی به شهر گرمه و جاجرم، سد گلول شیروان از جمله این طرح‌ها است.

وی از پروژه‌های آمفی‌تئاتر و سالن ورزشی مجموعه توانبخشی اختصاصی جانبازان استان و نیز افتتاح بیمارستان فاروج و بهره برداری از90 کیلومتر راه آسفالت روستایی و گازرسانی به شهر صفی آباد و لوجلی را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

احمدی بیغش خاطر نشان کرد: در مجموع 14 پروژه در طول سفر رییس جمهور  مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار می‌گیرد که از این میان اعتباری بالغ بر دو هزار و 890 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های افتتاحی صرف شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دو هزار و 400 میلیارد ریال  از محل تسهیلات و 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌هایی عمرانی که در سفر کلنگ زنی خواهد شد، پیش بینی شده است.

انتهای پیام/63002/‌ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول