اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از صرف هزینه‌های زیاد

روکش آسفالت سطحی محورهای جنوب سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور جلوگیری از گسترش خرابی‌ها و صرف هزینه زیاد، روکش آسفالت سطحی در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

روکش آسفالت سطحی محورهای جنوب سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

ایوب کرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: راه‌های آسفالتی در اثر عوامل ترافیک در طول زمان دچار فرسایش می‌شوند برای پیشگیری از این خرابی‌ها اقدامات اولیه و نسبتا ارزان قیمتی را می‌توان در شروع خرابی‌ها و قبل از آن انجام داد تا سطح خدمات‌دهی راه در حد مطلوب تامین شود.

وی افزود: آسفالت‌های حفاظتی برای غیرقابل نفوذ کردن سطح راه و افزایش مقاومت و بهسازی موقت که از قیر امولوسیون ترکیبی از آب است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به هزینه 60 میلیون تومانی هر کیلومتر روکش راه آسفالت سطحی گفت: برای جلوگیری از گسترش خرابی‌ها با هزینه بسیار کم می‌توان شرایط روسازی را بهبود بخشید چنانچه این اقدام صورت نگیرد برای اجرای روکش آسفالت باید چهار تا پنج برابر هزینه شود.

کرد بیان داشت: ضخامت این روکش حداکثر 25 میلی‌متر است که به صورت یک لایه و دو لایه اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اذعان داشت: با نگه‌داری از محورهای حوزه استحفاظی و حفظ منابع موجود 5.3 تا چهار برابر صرفه‌جویی خواهیم داشت.

وی در پایان عنوان کرد: در سال‌جاری 50 کیلومتر از محورهای شریانی روکش آسفالت سطحی خواهد شد با اجرای این طرح باعث می‌شود محیط زیست سالم‌تری در مقایسه با قیر محلول که 30 درصد آن را فرآورده‌های حلال مانند نفت تشکیل می‌دهند که منجر به تبخیر و آلودگی محیط می‌شود، خواهیم داشت.

انتهای پیام/75005/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول