ایوب کرد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: راههای آسفالتی در اثر عوامل ترافیک در طول زمان دچار فرسایش میشوند برای پیشگیری از این خرابیها اقدامات اولیه و نسبتا ارزان قیمتی را میتوان در شروع خرابیها و قبل از آن انجام داد تا سطح خدماتدهی راه در حد مطلوب تامین شود.
وی افزود: آسفالتهای حفاظتی برای غیرقابل نفوذ کردن سطح راه و افزایش مقاومت و بهسازی موقت که از قیر امولوسیون ترکیبی از آب است، مورد استفاده قرار میگیرد.
این مسئول با اشاره به هزینه 60 میلیون تومانی هر کیلومتر روکش راه آسفالت سطحی گفت: برای جلوگیری از گسترش خرابیها با هزینه بسیار کم میتوان شرایط روسازی را بهبود بخشید چنانچه این اقدام صورت نگیرد برای اجرای روکش آسفالت باید چهار تا پنج برابر هزینه شود.
کرد بیان داشت: ضخامت این روکش حداکثر 25 میلیمتر است که به صورت یک لایه و دو لایه اجرا میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اذعان داشت: با نگهداری از محورهای حوزه استحفاظی و حفظ منابع موجود 5.3 تا چهار برابر صرفهجویی خواهیم داشت.
وی در پایان عنوان کرد: در سالجاری 50 کیلومتر از محورهای شریانی روکش آسفالت سطحی خواهد شد با اجرای این طرح باعث میشود محیط زیست سالمتری در مقایسه با قیر محلول که 30 درصد آن را فرآوردههای حلال مانند نفت تشکیل میدهند که منجر به تبخیر و آلودگی محیط میشود، خواهیم داشت.
انتهای پیام/75005/ن20/ث3001