اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه شعبان

کلنگ کارخانه مدرن تولید آسفالت در قم به زمین زده می‌شود

مراسم کلنگ‌زنی احداث مجهزترین کارخانه تولید آسفالت کشور با ظرفیت تولید 240 تن آسفالت در ساعت، همزمان با نیمه شعبان با حضور مدیران استانی و شهری قم برگزار می‌شود.

کلنگ کارخانه مدرن تولید آسفالت در قم به زمین زده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، این کارخانه در محل مجتمع امیرکبیر راه‌اندازی خواهد شد و به لحاظ تکنولوژی تولید آسفالت، جزء پیشرفته‌ترین کارخانه‌های آسفالت حال‌حاضر کشور است.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: این کارخانه مدرن‌ترین کارخانه تولید آسفالت کشور است و مجموعه مدیریت شهری قم اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری کلانشهر قم اهتمام ویژه‌ای برای تهیه آن داشته‌اند.

محمدتقی نادعلی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های این کارخانه بهره‌مندی از استانداردهای محیط ‌زیستی روز اروپاست و میزان آلودگی ناشی از آن حداکثر 20 میلی‌گرم در متر مکعب هواست.

وی افزود: این کارخانه جزء معدود کارخانه‌های آسفالت کشور است که مجهز به تجهیزات بازیافت تراشه‌های آسفالت حاصل از لکه‌گیری و تراش آسفالت فرسوده بوده و تنها کارخانه آسفالت کشور است که علاوه بر استفاده از تراشه آسفالت، توانایی استفاده از قیر پلیمری را نیز دارد.

به گفته وی، این کارخانه کاملا اتوماتیک بوده و به‌صورت رایانه‌ای هدایت می‌شود. همچنین امکانات خاصی برای گزارش‌گیری از تمام بخش‌های فنی، تولیدی و مصالح موجود در آن برقرار است.

نادعلی اظهار داشت؛ برای احداث و راه‌اندازی این کارخانه بدون احتساب هزینه زمین حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون دو دستگاه از این نوع کارخانه در شهرداری‌های کشور مورد استفاده قرار گرفته و شهرداری کلانشهر قم بعد از شهرداری‌های تهران و کرج، به عنوان سومین شهرداری کشور است که از این تکنولوژی و توانمندی برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول