به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، هوشنگ عشایری در بازدید از عملیات بازیافت گرم آسفالت به روش درجا در بزرگراه شیراز - اصفهان که با حضور معاون مدیرکل نگهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای صورت گرفت، با اشاره به اهمیت این طرح اظهار داشت: بازیافت آسفالت گرم عملیاتی است که طی آن آسفالت برداشت شده از روسازی موجود یا بدون مصالح غیرآسفالتی، به شرح ضخامت تعیین شده در نقشههای اجرائی و مطابق دستورات دستگاه نظارت، بعد از شکستن و خرد شدن و دانهبندی و اختلاط با مواد قیری و یا ترکیبات جوان تولید و در سطح راه پخش و کوبیده میشود.
قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: کاهش هزینههای اجرایی در مقایسه با روکش آسفالت، جلوگیری از تخریب محیط زیست به دلیل نیاز کمتر به مصالح، جلوگیری از هدر رفت منابع نفتی کشور، مشکلات کمتر برای هدایت ترافیک و بالا بودن سرعت کار و... از مزایای این طرح است.
عشایری ادامه داد: در روش بازیافت درجا تمام عملیات بازیابی گرم در محل مصرف انجام و در سطح راه پخش و متراکم میشود.
وی تصریح کرد: در عملیات بازیافت گرم به روش درجا مزایای بسیار دیگری وجود دارد که از جمله آن میتوان به حفظ منابع طبیعی ناشی از مصرف بخش عمدهای از مصالح سنگی و مواد قیری روسازی قدیمی در بازیافت گرم کارخانهای و یا تمام این مصالح، افزایش مقاومت روسازی بدون تغییر و یا تغییر جزئی در ضخامت روسازی، اصلاح آسیبدیدگیهای سطحی شامل قیرزدگی، پدیده جدا شدن سنگدانهها از رویه آسفالتی، شیار افتادگی، ناهمواریها و تغییر شکلها، کاهش تولید ضایعات و مواد زائد و عدم نیار به محل تخلیه برای این مواد، صرفهجویی در هزینه و انرژی و افزایش سرعت اجرای عملیات و... اشاره کرد.
در این بازدید همچنین مدیر راهداری راه و شهرسازی استان کرمان، مدیر راهسازی راه و شهرسازی استان کهگیلویه بویراحمد و جمعی از کارشناسان و مدیران استان فارس نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/2448/ن/گ1003