اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه صنعت و معدن صورت می‌گیرد

افتتاح 18 طرح صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 18 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 280 میلیارد تومان در دهه صنعت و معدن جاری در استان خبر داد.

افتتاح 18 طرح صنعتی در گیلان

علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به دهه صنعت و معدن از یکم تا 10 تیر جاری اظهار کرد: 18 طرح صنعتی در دهه مذکور در استان افتتاح می‌شود.

وی، شش طرح افتتاحی را صنایع نساجی عنوان کرد و افزود: واحد ریسندگی و بافندگی فومنات بازسازی شده و در هفته صنعت و معدن در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

منتظری کارخانه ریسندگی خاور را از طرح‌های صنعتی قابل افتتاح در دهه صنعت و معدن در گیلان دانست و تصریح کرد: سال گذشته توانستیم مشکلات دو واحد صنعتی مذکور را برطرف کنیم و امسال به عنوان طرح‌های الگویی بازسازی شده در استان افتتاح می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان میزان سرمایه‌گذاری 18 طرح افتتاحی در دهه صنعت و معدن استان را 280 میلیارد تومان خواند و بیان کرد: یک‌هزار و 500 نفر با افتتاح طرح‌های مذکور به طور مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

وی کارخانه‌های ریسندگی را از طرح‌های زیربنایی با توجه به شرایط آب و هوایی گیلان برشمرد.

*رتبه ششم کشوری سرمایه‌گذاری بخش صنعت در گیلان

منتظری در ادامه به فاصله واقعی جایگاه صنعت در گیلان اشاره کرد و گفت: صنعت گیلان نتوانسته از دلار هفت تومانی در سال‌های گذشته بهره‌مند شود اما با تلاش مسئولان توانستیم رتبه ششم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را در کشور کسب کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از احداث کارخانه تولید خودرو به‌زودی در استان خبر داد و یادآور شد: کارخانه خودروسازی جزو صنایع مادر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات دور چهارم سفر هیئت دولت به گیلان، اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد تومان تامین اعتبار در بخش معدن استان به تصویب هیئت دولت رسیده است.

منتظری مطالعه زمین‌شناسی به منظور شناسایی معادن گیلان را از جمله مصوبات هیئت دولت عنوان کرد و افزود: توسعه و نوسازی صنایع استان از مصوبات هیئت دولت در گیلان است.

*تولید سالانه 4 میلیون تن فولاد در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین به تولید سالانه حدود چهار میلیون تن فولاد در استان اشاره کرد و گفت: معدن سنگ آهن در گیلان وجود ندارد و مواد اولیه کارخانه‌های فولاد از کشورهای همسایه تامین می‌شود و این روش صرفه اقتصادی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته 470 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان انجام شده است، تصریح کرد: امسال 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول