اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تأکید کرد

لزوم نگاه سیستماتیک به سرمایه‌گذاری در کردستان/ تعطیلی 260 واحد صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به نیاز صنعت استان به تعامل با منابع پولی مختلف از جمله بانک‌ها بر لزوم وجود نگاه سیستماتیک به سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

لزوم نگاه سیستماتیک به سرمایه‌گذاری در کردستان/ تعطیلی 260 واحد صنعتی

پیمان اسراری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: متأسفانه در استان کردستان سند راهبردی و نقشه راه در حوزه صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد که همین عامل مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: پیگیر کسب مجوز تهیه سند راهبردی توسعه بازرگانی هستیم و منابع مالی این مسئله هم مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تأکید بر اینکه باید دپارتمان سرمایه‌گذاری در استان مدیریت کند از شروع به کار آزمایشی مجموعه "لاستیک بارز" خبر داد و ابراز امیدواری کرد با انجام چنین اقداماتی زمینه رشد صنعت استان فراهم شود.

اسراری با اشاره به تشکیل کار گروه رفع طرح‌های مشکل‌دار اظهار کرد: هم‌اکنون از 960 واحد صنعتی موجود در استان، 260 واحد تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: این معضل تنها منحصر به استان کردستان نیست و بخش زیادی از آن ناشی از سیاست‌گذاری‌های حوزه تولید و بازار پول و ارز است.

وی در ادامه پیرامون وضعیت اصناف استان نیز با بیان اینکه در این زمینه تلاش‌ها برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها بوده است از انجام دو کار مهم در این راستا خبر داد و گفت: در مرحله نخست به دلیل تعدد اتحادیه‌ها و مشکل‌ساز بودن این قضیه، ساماندهی اصناف و اتحادیه‌ها را در برنامه قرار دادیم تا فعالیت اتحادیه‌ها به شکلی متمرکز انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: صدور اینترنتی پروانه کسب گام مهم دیگری در خصوص به روز رسانی فعالیت اصناف در استان است که هم‌اکنون در حال انجام است.

اسراری در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر مناسب زمنیه رشد و شکوفایی فعالیت‌های اصناف و در نهایت بهره‌مندی مصرف کنندگان از شرایطی منصفانه و مطلوب حاصل شود.

مشکل صدور مجوز اصناف حل می‌شود

رئیس اتحادیه اصناف کردستان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پیرامون اقدامات انجام شده توسط این نهاد، برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، واگذاری آموزش اصناف به مجامع امور صنفی، همکاری با نیروی انتظامی در بحث مالیات و اجرای قانون فقه بازار برای نخستین‌بار را از مهم‌ترین گام‌های عملی در این خصوص عنوان کرد.

رضا حمیدی‌فر با اشاره به وجود مشکلاتی از جمله عدم همکاری شهرداری با اصناف در گذشته اظهار کرد: با هم‌اندیشی صورت گرفته بین اصناف و شهرداری نتایج مطلوبی حاصل شده است که با اجرایی شدن آنها مشکلات صدور مجوز حل می‌شود.

وی با تأکید بر نقش فعال اصناف در کمک به تنظیم بازار از ایجاد واحد بازرسی نظارت بر اصناف در داخل این نهاد خبر داد و افزود: فعالیت‌های این واحد مجزا از معاونت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس اتحادیه اصناف کردستان با اشاره به نظارت اصناف بر اصناف، راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اصناف را زمینه‌ای برای ایجاد رابطه‌‌ای صحیح به منظور تسریع در امور عنوان کرد.

حمیدی‌فر ضمن اعلام فعالیت 24 هزار واحد صنفی در سنندج، خاطر نشان کرد: این واحدها همواره پشتیبان نظام در زمینه‌های مختلف هستند و با ایجاد اشتغالزایی فراوان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار بوده‌اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با انجام فعالیت‌های بیشتر و برنامه‌ریزی منسجم، بستر لازم برای بهره‌مندی مشتریان از خدمات اصناف استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول