اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانده انتظامی کرمان:

بهره‌گیری از مشاوره راه برون‌رفت از مشکلات خانوادگی است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: استفاده از کمک مشاوران و روانشناسان راه حل برون‌رفت از مشکلات خانواده‌های ما است، اما به این امر بی‌توجهی می‌شود.

بهره‌گیری از مشاوره راه برون‌رفت از مشکلات خانوادگی است

علیرضا پریور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: خانواده‌ها در ارتباط با فرزندان خود به نوعی با مشکل مواجه هستند، زیرا شیوه‌های تربیتی، کنترلی و نظارتی را نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه باید به داد خانواده‌ها رسید و به آنها یاد داد که چگونه با فرزندان خود برخورد کنند، افزود: هنوز این موضوع در جامعه ما نهادینه نشده است که مشاوران و روانشناسان می‌توانند برای برطرف کردن مشکلات ما موفق عمل کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: ما برای بیماری جزئی چند 100 هزار تومان هزینه می‌کنیم، اما برای مسئله مهمی مانند ناسازگاری فرزندان حاضر نیستیم، 30 هزار تومان هزینه کنیم در حالی که کمک از مشاور و روانشناسان راه حل مشکلات خانواده‌های ما است.

پریور خانواده را یکی از نقاط قوت جامعه ما خواند و اذعان داشت: خانواده‌های ما در معرض آسیب قرار دارند و باید فکر اساسی به حال خانواده‌ها کرد و برنامه‌های اساسی برای تحکیم بنیان خانواده‌ها انجام داد.

وی افزود: ما باید بپذیریم، جامعه امروز با جامعه 20 سال قبل متفاوت و نگرش انسان‌ها متفاوت شده است و 10 سال آینده هم با حال حاضر متفاوت است و فرزندان را باید برای زمان خودشان تربیت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در جامعه ما ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی تغییر پیدا کرده است، عنوان کرد: طبیعی است که نگرش‌های اجتماعی هم تغییر می‌کند.

پریور اذعان داشت: بین نسل‌ها با واقعیت اجتماعی روز نتوانسته‌ایم تعادل ایجاد کنیم و به همین علت نسل‌ها با یکدیگر مشکل دارند.

وی تصریح کرد: در کنار دنیای واقعی امروز یک دنیای مجازی ایجاد شده است و ما از آن دنیا اطلاعاتی نداریم و کسی نیست که بچه‌‌ها را در آن فضا راهنمایی کند و در حالی که این نقش را سازمان‌های اجتماعی رابط باید بازی کنند انگار آنها خودشان هم از این دنیا خبر ندارند.

پریور گفت: در این دنیای مجازی خیلی چیزها القا می‌شود که ما از آن اطلاع نداریم و سوء‌استفاده‌هایی می‌شود که ما از آن بی‌اطلاع هستیم.

وی با طرح این پرسش که ما تا چه اندازه توانسته‌ایم در جامعه خود تغییراتی ایجاد کنیم که تناسب بین فضای مجازی و دنیای واقعی وجود داشته باشد، ابراز داشت: سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی ما در این زمینه نقش خود را خوب اجرا نکرده‌اند و لنگ می‌زنند.

انتهای پیام/80019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول