اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 خبر داد

برگزاری کارگاه‌های مشاوره گروهی و انفرادی در شهرری

مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 از برگزاری کارگاه‌های مشاوره گروهی و انفرادی در مراکز فرهنگی هنری شهرری خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های مشاوره گروهی و انفرادی در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ولاء سید رضا موسوی با اشاره به نقش بنیادی خانواده در نهادینه کردن هنجارهای فرهنگی جوامع گفت: به‌منظور حضور شهروندان گرامی و استفاده بهینه و مناسب از برنامه‌های طراحی شده و نیز به جهت ارتقاء سطح دانش روابط درون خانوادگی، میان فردی و دریافت نگرش‌های روانشناسی اجتماعی و تکنیک‌ها و روش‌های مطالعه و پژوهش و پیشرفت تحصیلی فرهنگسرای ولاء در نظر دارد کارگاه‌های مشاوره گروهی و انفرادی را در مراکز فرهنگی هنری شهرری برگزار کند.

مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 با اشاره به مشاوره‌های انفرادی گفت: تمام شهروندان می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره فردی یا گروهی در حوزه‌های گوناگون توسط کارشناسان زبده روانشناسی و مسائل خانواده به فرهنگسرای ولاء مراجعه کنند.

موسوی در ارتباط با کارگاه‌های مشاوره در مراکز فرهنگی ـ هنری شهرری ادامه داد: تفاهم زوجین، پژوهش در یادگیری، پژوهش در تحصیل، ذهن آسایی، آینده پژوهی، آموزش مدیریت زمان، غلبه بر اهمال کاری، پژوهش جرات ورزی، زندگی موثر و شاد و ادبیات تعلیمی از عناوین این دوره‌ها هستند.

تفاهم زوجین

موسوی در ارتباط با تفاهم زوجین گفت: آنچه که امروز به‌عنوان شناخت فرهنگ زن و شوهر در میان است، از خانواده‌های افراد به زندگی جدید انتقال داده می‌شود، شناخت و قبول احترام به فرهنگ خانواده‌های هر یک از طرفین و توجه به جاذبه‌ها و دافعه‌های زیستی، شناختی، عقلانی و ... به شکوفایی و درک همدلانه و تفاهم زوجین کمک می‌کند که در این کارگاه و در طول برگزاری دوره مذکور به‌صورت متوالی تمرین‌هایی مرتبط ارائه می‌شود و به‌طور کامل تشریح می‌شود.

پژوهش در یادگیری

وی تصریح کرد: امروزه امر پژوهش و شناخت جهت یافتن پاسخ‌ها ذهن بشر را به خود معطوف ساخته و انسان امروزی پس از طی مراحل جمع‌آوری اطلاعات و ... به مرحله‌ای از ادراک که یادگیری نامیده می‌شود نائل می‌گردد که در کارگاه‌های فوق، تکنیک پژوهش و یادگیری با تمرین‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

پژوهش در تحصیل

مدیر فرهنگسرای ولاء گفت: آنچه که امروزه ذهن خانواده‌ها و دانش‌آموزان را در حین تحصیل عمومی (پایان دوره‌ی متوسطه) و پس از آن به  خود مشغول کرده شیوه‌ها و تکنیک مطالعه و آگاهی از انتخاب رشته و شغل می‌باشد که در این کارگاه‌ها به نکات مزبور به‌طور جامع پرداخته می‌شود.

ذهن آسایی

وی با اشاره به ذهن آسایی گفت: نکته  قابل توجه در روابط بین فردی و افکار آنها که موجب ارتباط موثر می‌گردد باورها و نگرش‌های تثبیت شده است که در مغز یک فرد شکل گرفته و شاید با عدم شناخت صحیح به نقطه خودیابی نرسیده و دائماً ذهن خود را درگیر مسائل مختلف می‌کند که در این کارگاه با شیوه حل مسئله، پژوهش خلاقیت، ارائه‌ی روش‌های ارزیابی منطقی و صحیح نسبت به تاثیر مسائل احاطه شده بر فرد به جهت آرامش بخشیدن به ذهن فردی که مبتلا به مشکلات فکری شده ارائه می‌شود.

آینده پژوهی

موسوی افزود: اکثر مردم نسبت به آینده تصویر روشن ندارند به‌دلیل این که اهداف را از آرزوها تفکیک نکرده‌اند. در این کارگاه از هدف شناسی و شناخت استراتژی فردی و گروهی برای رسیدن به اهداف پرداخته می‌شود.

مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 اشاره کرد: ضعف در مدیریت زمان، عجله زیاد، تاخیر مداوم، عدم بهره‌وری، ناکامی و بی‌طاقتی و ... از نکاتی است که در کارگاه آموزش مدیریت زمان مطرح خواهد شد.

غلبه بر اهمال‌کاری

موسوی بیان کرد: تاخیر مداوم در شروع یک کار یا فعالیت ممکن است به‌دلیلی پیش بیاید که فرد می‌ترسد کارش را خوب انجام ندهد یا آن‌طور که فرد انتظار دارد یا از او انتظار می‌رود نتواند ارائه دهد. در این کارگاه روش‌های مختلف بر اهمال‌کاری آموخته می‌شود.

وی افزود:جرات آموزی راهبردی مهم برای مقابله با مشکلاتی از قبیل خشم، اضطراب، افسردگی، سوء مصرف و ... در نظر گرفته می‌شود که در این کارگاه به تقویت این مهارت توجه خواهد شد.

زندگی موثر و شاد

مدیر فرهنگسرای ولاء ذکر کرد: باید همیشه ویرگول باشیم نه نقطه؛ ویرگول نمایانگر ادامه است ولی نقطه نمایانگر توقف است. باید در زندگی تفکر کرد و مکث نکرد ولی مطلقاً و به هیچ دلیل نباید ایستاد و ناراحت و افسرده شد. باید موثر و شاد زندگی کنیم و روش‌های شاد و موثر در این کارگاه بیان می‌شود.

ادبیات تعلیمی

مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 در ارتباط با ادبیات تعلیمی بیان کرد: ارتباطات انسانی، روابط کلامی و غیر کلامی امروزه از عوامل مهم در شکوفایی رابطه بین انسان‌ها، زن و شوهر، همکاران، همسایه‌ها و ... است که در کارگاه‌های ارتباط انسانی به این مساله پرداخته می‌شود.

مشاوره گروهی در فرهنگسرای ولاء

موسوی در ادامه گفت: سلسله جلسات مشاوره گروهی با موضوع آموزش رفتارهای متقابل زوجین، تربیت صحیح فرزندان، نحوه تعامل با نوجوانان و کودکان و چگونگی مواجهه با مشکلات در خانواده، با رویکرد سبک زندگی اسلامی ایرانی با حضور اساتید و کارشناسان زبده  یکشنبه‌های اول هر ماه ساعت 16 در فرهنگسرای ولاء  برگزار می‌گردد.

وی در پایان افزود: شهروندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از مشاوره فردی با تماس و تعیین وقت قبلی به مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 مراجعه کنند.

علاقمندان برای شرکت در این جلسات می‌توانند به مراکز فرهنگی ـ هنری منطقه 20 به آدرس‌های زیر مراجعه کنند.

فرهنگسرای ولاء واقع در شهرری میدان نماز، تلفن 33764985

کتابخانه شیخ کلینی (ره) واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، خیابان 45 متری، نرسیده به اداره گذرنامه، تلفن‌های 33753032 و 33395655

مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی واقع در شهرری، شهرک 13 آبان، خیابان شهید جمشیدی، اردیبهشت 3، جنب مسجد امام رضا (ع)، تلفن  55523949

کتابخانه 13 آبان واقع در شهرری، شهرک 13 آبان، خیابان شهید مولایی جنوبی، کوچه شهید عطری، پلاک 4 ، تلفن 55022502

خانه فرهنگ شیخ صدوق(ره) واقع در شهرری، فلکه اول دولت‌آباد، پارک مهران ، تلفن 33370960 و 33398500

خانه فرهنگ دولت‌آباد واقع در شهرری، فلکه اول دولت‌آباد، خیابان استاد دهخدا، کوچه شهید دریابیک، کوچه شهید رمضانی شماره 50، تلفن 33747772-33748287

خانه فرهنگ رازی واقع در 24 متری شهرری، خیابان بابک، خیابان پورحسینی، کوچه سمایی، تلفن 55907903

خانه فرهنگ 13 آبان واقع در شهرری، انتهای بلوار 13 آبان، خیابان شهید صحرایی شمالی، انتهای بلوار بوستان اندیشه، تلفن  55503938 

انتهای پیام/2462/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول