اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتظارات خبرنگاران از منتخب ملت

علاوه بر انتظاری که اقشار مختلف جامعه از رئیس‌جمهور آینده دارند، خبرنگاران نیز با توجه به حضورشان در بین مردم انتظاراتی از ایشان دارند.

انتظارات خبرنگاران از منتخب ملت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مردم ایران 24 خرداد بار دیگر حماسه آفریدند و با حضور میلیونی خود از بین شش نامزد تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.

قبل از روز انتخابات هر شش کاندیدای انتخابات در فرصت‌های مختلف برنامه‌ها و ایده‌های خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند و در این فرصت هم اقشار مختلف مردم انتظارات مختلفی از رئیس‌جمهور آینده داشتند.

بازنگری‌های اساسی در حوزه‌های داخلی و خارجی

فعال رسانه‌‌ای استان بوشهر در خصوص انتظاراتش از رئیس‌جمهور منتخب ایران عنوان کرد: در حوزه‌های متفاوت داخلی و خارجی طبیعتاً انتظار می‌رود که رئیس دولت یازدهم اقدام به بازنگری‌های اساسی کند. 

مهرداد جشنی‌پور تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب در حوزه سیاست خارجی ترمیم دیپلماسی و آغاز سرفصلی جدید در عرصه روابط بین‌الملل با حفظ منافع جمهوری اسلامی با کشورهای دارای ترازی تأثیرگذار در جامعه ملل به منظور پایین آوردن میزان فشارهای غرب باید در دستور دستگاه دیپلماسی قرار دهد. 

این فعال رسانه‌ای یادآور شد: در عرصه مسائل فرهنگی لزوم تقویت ادارات و مراکز فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، تأکید بر اصلاح مسائل فرهنگی و توجه به ارزش‌های پذیرفته شده نظام مورد خواسته خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در کنار توسعه مراکز فرهنگی با اولویت مناطق کم برخوردار باید به شکلی کاربردی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توجه به هنرمندان، اصحاب رسانه و مطبوعات در زمینه‌های مختلف از حمایت‌های مادی تا معنوی نیز ضروری است.

جشنی‌پور یکی از دغدغه‌های عمده مردم را تنگناهای اقتصادی موجود عنوان کرد و گفت: با توجه به شعار سال جاری مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات حماسه سیاسی را رقم زدند و نیازمند توجه دولت جدید به یک حماسه اقتصادی هستند.

وی بیان کرد: لایه‌ها و دهک‌های پایین جامعه در وضعیت بغرنج اقتصادی قرار دارند و نیازمند بازنگری در ارائه یارانه‌ها به همه اقشار جامعه و هدفمند کردن پرداخت‌ها در این زمینه با اولویت دهک‌های پایین جامعه است.

فعال رسانه‌ای بوشهری اظهار کرد: بسته‌های حمایتی از تولید، تجارت خارجی، کنترل بازار ارز و خودرو، رفع موانع پیش روی صنعتکاران و کشاورزان در کنار توجه به میدانی کردن پژوهش‌ها و استفاده از خرد جمعی همه طیف‌های سیاسی موجود در جامعه که دل در پیشرفت ایران اسلامی دارند، می‌تواند نویدبخش دسترسی به افق سند چشم‌انداز 1404 نظام باشد.

وی افزود: استان بوشهر با توجه به نقش بی‌بدیل در عرصه تولید انرژی و به عنوان نقطه قابل اتکای جمهوری اسلامی بیش از این باید در کانون توجه دولت آینده قرار گیرد که انتظار می‌رود با تخصیص دو درصد اعتبارات نفت به استان بوشهر که در قانون هم آمده، اشتغال جوانان استان در صنایع نفت و گاز، باز تعریف پروژه‌های عمرانی مورد نیاز و مصوبات مغفول مانده در دولت دهم از جمله خط سراسری راه آهن، فرودگاه بین‌المللی و ایجاد مناطق آزاد تجاری در استان در کنار حمایت از تیم‌های ورزشی در رده‌های قهرمانی شاهد غبارزدایی محرومیت از این استان باشیم.

شایسته سالاری، مشورت‌پذیری و دوری از افراط و تفریط

سعید رضایی سرپرست خبرگزاری مهر در استان بوشهر نیز به خبرنگار ما گفت: عدم توجه به شایسته‌سالاری یکی از مهمترین مشکلاتی است که انتظار داریم رئیس جمهور منتخب مردم به آن توجه جدی داشته باشد.

وی بیان کرد: استفاده از افراد غیرمتخصص در پست‌های کلیدی باعث شده تا آنگونه که باید شاهد روند رو به جلو در برخی از سازمان‌ها، ادارات و نهادها نباشیم و می‌طلبد که رئیس‌جمهور منتخب به این موضوع به صورت جدی بپردازد.

این خبرنگار بوشهری گفت: اعتدال در تصمیم‌گیری‌ها و دوری از افراط و تفریط نیز یکی از خواسته‌های ما از رئیس جمهور است که امیدواریم رئیس‌جمهور در تصمیم‌گیری‌های خود و به‌ویژه در تعیین مسئولان و وزرا به این موضوع توجه داشته باشد.

رضایی بیان کرد: مشکلات اقتصادی به مردم فشار آورده است و مردم می‌خواهند از هر راهی که شده، قدرت خریدشان بالاتر برود؛ امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب با اتخاذ تصمیمات اصولی وضعیت اقتصاد کشور را ساماندهی کرده تا دخل و خرج مردم با هم هم‌خوانی داشته باشد.

سرپرست خبرگزاری مهر در بوشهر تصریح کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب از خود رای بودن و عدم توجه به توصیه‌های کارشناسان و متخصصان به جد پرهیز کند و همواره بر اساس خرد جمعی تصمیم گرفته و در همه تصمیماتش، صلاح مردم و کشور را اولویت قرار دهد.

وی افزود: امیدواریم در این دولت جدید هر کسی سر جای خودش باشد و شاهد این نباشیم که کار ورزشی‌ها را یک فرد سیاسی انجام دهد و در امور اقتصادی یک مدیر فرهنگی قرار بگیرد و برای مسائل فرهنگی هم یک نظامی تصمیم‌گیری کند.

تعامل با کشورها و حل مشکلات اقتصادی

بتول سهراب‌پور یکی از خبرنگاران بوشهری است که مهم‌ترین انتظاراتش از رئیس‌جمهور را با خبرنگار ما در میان گذاشت.

وی گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید تعامل خوبی با  کشورها برقرار کرده و موجب افتخار و سربلندی ایران عزیز در سراسر جهان شود.

خبرنگار هفته نامه اتحاد جنوب در ادامه گفت: رئیس‌جمهور منتخب بحث مشکلات انرژی هسته‌ای را با تعامل حل کند تا تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

سهراب‌پور حل مشکلات اقتصادی و تورم کمرشکن را در سریع ترین زمان ممکن را به عنوان دیگر انتظاراتش از رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب باید مشکل مسکن جوانان و قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه را حل کرده و برای حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان چاره‌اندیشی کند.

سهراب‌پور با بیان اینکه منتخب مردم وضعیت مسکن‌های مهر که برای قشر آسیب‌پذیر بنا نهاده شد را سرو سامان بخشد، تصریح کرد: به طور مثال ما در طرح مسکن مهر پرند شرکت کردیم و ابتدا قرار بود با مبلغ 40 میلیون تومان صاحب خانه شویم، ولی اکنون نرخ را تا 60 میلیون تومان بالا برده‌اند.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم رئیس‌جمهور آینده تکلیف من و امثال من را مشخص کند، درست است که قیمت جدید با توجه به رشد تورم رشد کرده، ولی آیا درآمد کارمندان هم به این نسبت بالا رفته که ما بتوانیم همچین رشد نرخی را بپذیریم؟

این خبرنگار بوشهر تاکید کرد: از رئیس‌جمهور آینده انتظار داریم در بحث فرهنگی هم سر و سامانی به اوضاع مملکت دهند تا جوانان در شهرهای مختلف استفاده بهینه از اوقات فراغت داشته باشند.

وی گفت: با توجه به شعار دکتر روحانی که دولت تدبیر و امید است، انتظار داریم واقعا با تدابیرشان امید را به جامعه برگردانند.

سهراب‌پور گفت: انتظار داریم رئیس‌جمهور مشکل ریزگردها و گرد و غبار منطقه جنوب و جنوب غرب که در حال گسترش به سایر مناطق نیز هست را برطرف کنند، چون واقعا سلامت افراد جامعه را تحت الشعاع قرار داده است.

این خبرنگار بوشهری در پایان گفت: انتظار داریم دکتر روحانی مردمی بمانند و با شایسته سالاری، کارآمدترین افراد را در پست‌ها قرار دهند تا بهترین‌ها و به بهترین نحو در اداره کشور عزیزمان سهیم باشند.

رئیس جمهور منتخب به فکر ثبات اقتصادی و تعامل با دنیا باشد

نساء کروندی دیگر خبرنگار بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم واقعا بر اصول و اعتدال، همفکری و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و ایجاد همدلی بین تمامی جناح‌های سیاسی راه حلی دائمی برای ثبات اقتصاد کشور تدبیر کند.

وی گفت: انتظار داریم رئیس جمهور آینده برنامه‌های قوی برای حوزه فرهنگی کشور ارائه دهد و کلیدی باشد برای حل تمامی مشکلات مردم.

مهدی شیخیانی خبرنگار واحد مرکزی خبر در بوشهر نیز با بیان اینکه دکتر روحانی شعارهای خوبی داده بود، گفت: امیدواریم منتخب ملت مطابق شعارهایی که مطرح کرده از جمله اعتدال، تدبیر و امید، از بی اخلاقی و افراط و تفریط جلوگیری کرده  و تعامل سازنده با دنیا داشته باشد اما حرمت ایرانی را حفظ کند.

وی بیان کرد: تعامل با سران قوا و هماهنگی با مقام معظم رهبری و دوری از افراد حاشیه‌دار، ازدواج آسان و اشتغال از دیگر انتظاراتی است که از دکتر روحانی داریم.

گزارش از ایمان ندومی

انتهای پیام/66006/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول