اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آغاز زندگی مشترک 15 زوج مازندرانی در جوار شهدا

15 زوج جوان مازندرانی در شهرستان نکا همزمان با سالروز میلاد امام عصر(عج) در جوار دو شهید گمنام، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

آغاز زندگی مشترک 15 زوج مازندرانی در جوار شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، امام جمعه نکا دوشنبه‌شب در مراسم پیوند زوج‌های جوان مازندرانی با گرامیداشت نیمه شعبان گفت: شما در روز و زمان و مکان خاصی پیوند آسمانی خود را جشن گرفته‌اید و باید قدر این لحظات و فضا را بدانید.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی افزود: باید در نظر داشته باشید که زندگی خود را بر مدار ارزش‌های دینی و اسلام بنا نهید و به پیش ببرید.

وی با بیان اینکه کاهش تجملات دنیایی موجب آسایش و آرامش خیال است، خاطرنشان کرد: جوانان ما باید با ازدواج آسان و کم‌هزینه از دغدغه‌های بعد از ازدواج و خرج و مخارج بالا جلوگیری کنند.

امام جمعه نکا بیان داشت: زن و شوهر ستون خانه و خانواده هستند و باید این ستون خانواده به نماز اول وقت و ولایت‌مداری مجهز باشد.

وی ادامه داد: باید همه جوانان با الگو قراردادن این زوج‌ها در تشکیل زندگی آسان و کم‌تشریفات گام بردارند و از تجملات بی‌فایده جلوگیری کنند و با مهربانی به زندگی مشترک سالم بر پایه ایمان و تقوا بپردازند.

محمدی‌لایینی تأکید کرد: عروس و دامادهایی که در جوار شهدای گمنام عهد و پیمان می‌بندند باید زندگی نمونه داشته باشند و از ناسازگاری، اختلاف، مشاجره و خدای ناکرده طلاق در امان باشند.

تولیت بوستان شهدای گمنام نکا نیز گفت: مراسم ازدواج در کنار بارگاه شهدای گمنام حرکت ارزشی است که برای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان و آسمانی کردن آن انجام می‌شود.

احمد زلیکانی بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم، نهادینه کردن ازدواج اسلامی در جامعه و عهد و پیمان مجدد با شهدای این سرزمین در ادامه راهشان است.

وی اذعان داشت: ازدواج امر مقدسی است، توجه به ارزش‌های ظاهری در مقدمات ازدواج نظیر مهریه، جهیزیه و... به معنویت ازدواج لطمه می‌زند و اگرچه باید مادیات در زندگی زناشویی وجود داشته باشد، اما توجه به معنویات و کاهش تجملات، به عمق‌بخشی و پایداری زندگی کمک می‌کند.

زلیکانی در پایان یادآور شد: امسال دومین سال برگزاری ازدواج زوج‌های جوان در جوار شهدای گمنام است و ما آمادگی برگزاری ازدواج‌های فردی در جوار این دو شهید خوش‌نام در نکا را داریم.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول