اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برپایی جشن میلاد امام زمان (عج) در مناطق مختلف آذربایجان غربی

به مناسبت گرامیداشت فرخنده میلاد امام عصر (عج) در مناطق مختلف آذربایجان مراسم‌های جشن، سرور و مولودی‌خوانی برپا شده است.

برپایی جشن میلاد امام زمان (عج) در مناطق مختلف آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، از شامگاه یکشنبه تا این لحظه در مناطق مختلف آذربایجان غربی از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین شهرستان، اقشار مختلف اعم از دانشجو، کسبه، شیعه و سنی مراسم‌های جشن و سرور برپا کرده‌اند، به طوری که اغلب مردم به نحوی خواه میزبان یا مهمان در آئین و مراسم‌ها ولو برای چند دقیقه شرکت می‌کنند.

مردم ساکن در روستاها، از فضیلت‌های این روز غافل نبوده و به نوبه خود با چراغانی کردن، آذین‌بندی و نظافت مساجد، خود را برای پذیرایی از مهمانان حضرت ولی عصر(عج) آماده کرده‌اند، به طوری که در مناطق شهری نیز خیابان‌ها، میدان‌ها، معابر عمومی، مساجد، تکایا، امامزاده‌ها، ادارات و اماکن عمومی مملو از جمعیت بوده، با آذین‌بندی و چراغانی کردن و نصب پرچم‌های رنگی مزین به نام مبارک حضرت ولیعصر (عج) این روز را جشن گرفته‌اند.

شیفتگان اهل بیت (ع) با توزیع شیرینی، شربت و .. از همشهریان خود در معابر عمومی پذیرایی می‌کنند، شادی و سرور در هر نقطه از استان موج می‌زند، از گوشه گوشه شهر صدای دعای فرج امام زمان (عج)، مولودی خوانی و ... به گوش می‌رسد.

آنچه در این میان جلب توجه می‌کند، حضور جوانان در میان مردم است و این را نشان می‌دهد که با وجودی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه این دین آسمانی و اولیای الهی تبلیغات کرده و از امام زمان (عج) یک چهره خشن ساخته‌اند، اما مسلمانان به ویژه جوانان با بصیرت ما، همچنان دل در گروی عشق مولای خود دارند.

در بسیاری از این مراسم‌ها، از روحانیان سخنور و علمی دعوت به عمل آمده است تا پیرامون فلسفه غیبت، ویژگی منتظران واقعی و وظایف منتظران برای مردم صحبت کرده و آنها را برای قرار گرفتن در این مسیر دعوت کند.

شهرداری ارومیه نیز با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در چند شب گذشته در هشت بوستان عمومی و محلی ارومیه از جمله پارک ائل‌‌لرباغی مراسم نور افشانی اجرا کرد، حضور حداکثری مردم اعم از پیر و جوان را در این مراسم‌ها شاهد بودیم و این حضور گرم بر حلاوت جشن‌ها می‌افزود.

انتهای پیام/61002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول