اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت (عج)

گلستانی‌ها به استقبال نیمه شعبان می‌روند

با فرارسیدن نیمه شعبان میلاد با سعادت منجی عالم بشریت (عج)، گلستانی‌ها غرق در شادی و سرور به استقبال این روز مبارک می‌روند.

گلستانی‌ها به استقبال نیمه شعبان می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اعتقاد به وجود منجی در نهاد همه انسان‌ها چه مسلمان و چه غیرمسلمان وجود دارد و همگی چشم انتظار منجی خود هستند. 

مسلمانان حضرت ولی عصر (عج) را منجی خود و تمامی بشریت دانسته و وجود مبارک آن حضرت را فرصتی برای گسترش قسط و عدل اسلامی تلقی می‌کنند.

در ایران و سایر کشورهای اسلامی همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان مسلمانان به جشن و پایکوبی می‌پردازند.

مردم مسلمان و ولایتمدار استان گلستان نیز با اعتقاد راسخ و قلبی خود به امام زمان (عج) همه ساله از 48 ساعت قبل جشن‌های نیمه شعبان را تدارک می‌بینند.

مردم استان با آذین‌بندی خیابان‌ها و سر در مغازه‌ها به استقبال این روز مبارک می‌روند و با پخش شیرینی، شربت و شکلات این را گرامی می‌دارند.

برخی از کسبه‌های استان نیز به صورت گروهی اقدام به برگزاری جشن‌های شادی نیمه شعبان می‌کنند، در این شب اکثر جوانان به همراه خانواده‌ها خود به خیابان‌ها می‌آیند.

جشن و شادی مردم در این شب به گونه‌ای است که خیابان‌های اصلی شهرهای استان گلستان مملو از جمعیت شده و ترافیک سنگین در آنها ایجاد می‌شود.

اداراتی همچون شهرداری، راهور و نیروی انتظامی نیز از 48 ساعت قبل تدارکات لازم را برای خدمات‌رسانی به مردم فراهم می‌کنند.

مراسم نیمه شعبان امسال در سراسر کشور به ویژه استان گلستان متفاوت از سال‌های گذشته است، امسال مردم در حالی نیمه شعبان را جشن می‌گیرند که به فاصله 10 دو رویداد مهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در این کشور رخ داد.

مردم انقلابی ایران اسلامی و استان گلستان 24 خرداد ماه 1392 در تایید فرمایش مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کردند و حماسه سیاسی خلق و حجت‌الاسلام «حسن روحانی» را با اکثریت قاطع آرا به ریاست جمهوری انتخاب کردند که به واسطه این انتخاب سراسر کشور غرق در شادی و سرور شد. 

به فاصله چند روز بعد از انتخابات ملت ایران افتخار دیگری را تجربه کرد و آن راهیابی مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از سال‌ها به جام جهانی بود.

بدون شک نیمه شعبان امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و مردم استان گلستان نیز شبی متفاوت از شب‌های گذشته را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/83003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول