اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بوشهر اولویت نخست برای منطقه آزاد شدن / مدیر ضعیف را تحمل نمی‌کنم

استاندار بوشهر گفت: دو هزار صفحه طرح مطالعاتی آماده کردیم که اثبات می‌کند حق استان بوشهر در زمینه منطقه آزاد قطعی شده و این استان اولویت اول در داشتن منطقه آزاد است.

بوشهر اولویت نخست برای منطقه آزاد شدن / مدیر ضعیف را تحمل نمی‌کنم

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان معاونت برنامه ریزی استانداری بوشهر اظهار داشت: این مجموعه مجموعه‌ای خدوم است که زحمات زیادی می‌کشند و نتایج تلاش‌های آنان برای تمام استان است.

حسنوند با تاکید بر برنامه‌ریزی کارشناسی گفت: تقسیم بودجه بعد از برنامه‌ریزی اهمیت داشته و این استان به جلسات کارشناسی بیشتر نیاز دارد.استان بوشهر ظرفیت‌های بالایی دارد که اگر به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود به تنهایی می‌تواند به خود و سایر استان‌ها خدمات بدهد.

استاندار بوشهر در ارتباط با موضوع احیای سازمان مدیریت سابق گفت: در هر دو صورت برنامه مهم‌تر از بودجه است و اگر برنامه درست و کارشناسی داشته باشیم بودجه هم در نقاطی که مورد نظر ماست قرار خواهد گرفت.

حسنوند بر استفاده از ظرفیت کارشناسی معاونت برنامه‌ریزی استانداری بوشهر تاکید کرد و گفت: باید تمام مدیران استان بوشهر به این باور برسند که اول برنامه‌ریزی کارشناسی داشته باشند بعد بودجه‌ها را تقسیم کنند.

استاندار بوشهر افزود: اگر در استان بوشهر در زمینه عمران شهری، راه، مدرسه، آموزش عالی مشکلاتی داریم به این دلیل است که بودجه‌ها بدون برنامه هزینه شده است. بودجه در هر دستگاه باید هدفگذاری شود تا خروجی مطلوبی داشته باشد.

حسنوند گفت: برای ایجاد منطقه آزاد در استان بوشهر باید تلاش کنیم و دو هزار صفحه طرح مطالعاتی آماده کردیم که اثبات می‌کند حق استان بوشهر در زمینه منطقه آزاد قطعی شده و این استان اولویت اول در داشتن منطقه آزاد است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: افراد تاثیرگذار در استان مثل نمایندگان مجلس، نخبگان، روحانیون و رسانه‌ها زمینه‌سازی برای راه‌اندازی منطقه آزاد فراهم کنند. نمایندگان مجلس باید تصمیم‌گیران را متقاعد کنند که بوشهر شرایط برای داشتن منطقه آزاد را بیشتر از سایر استا‌ن‌ها دارد.

حسنوند اضافه کرد: راه‌آهن موضوع مهم دیگر در استان است که می‌تواند در توسعه استان در تمام زمینه‌ها موثر است و باید تمام مسئولان و کارشناسان تاثیرگذار برای تسریع در ساخت راه‌آهن تلاش کنند.

استاندار بوشهر آزاد راه بوشهر به فارس را از دیگر اولویت‌ها ذکر کرد و گفت: دستورات لازم را از وزیر گرفتیم و با راه‌اندازی این آزاد راه گمرک و بندر هم فعال‌تر و درآمد استان هم افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: ایجاد فرودگاه بین‌المللی موضوع مهمی است و شش سال پیش این فرودگاه در استان بوشهر مصوب شده ولی موانعی داشته که برطرف نشده و باید به دنبال راهکار مناسب در این زمینه باشیم و همه اصرار کنیم فرودگاه بین‌المللی در بوشهر ایجاد شود.

حسنوند گفت: وقتی فرودگاهی به اسم بین المللی باشد اما کارکرد آن بین المللی نباشد فایده‌ای ندارد و همه باید برای ایجاد فرودگاه بین‌المللی در بوشهر تلاش کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید بهره لازم را از صنایع پایین دست پتروشیمی در استان ببریم، ادامه داد: توسعه گردشگری موضوع مهمی است اگر این صنعت گسترش یابد پای سرمایه‌گذاران در استان باز می‌شود و زمینه توسعه استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی بر افزایش بودجه پژوهش در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: برخی پژوهشگران داریم که کارهای ارزشمند انجام دادند که اگر مورد حمایت قرار بگیرند بازدهی خوبی خواهد داشت.

حسنوند ادامه داد: تا روزی که در استان هستم مدیر ضعیف را تحمل نمی‌کنم و خود را مدیون مردم این استان می‌دانم و برای توسعه استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

انتهای پیام/66006/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول