اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداربوشهر تاکید کرد

کمبود آب شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: اکنون در برخی از روستاها و شهرهای استان بوشهر با کمبود آب مواجه هستیم که با تدبیر و مدیریت صحیح توزیع، مشکل برطرف می‌شود.

کمبود آب شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی بعداز ظهر امروز در نشست با مسئولان آب استان بوشهر بر یکپارچه‌سازی مدیریت توزیع آب در استان تاکید کرد و گفت: هر چند استان بوشهر از نظر منابع تامین آب شرب با مشکل مواجه است ولی می‌توان با  میزان آبی که از مناطق کهگیلویه و بویراحمد و کازرون بوسیله خط انتقال طولانی وارد استان بوشهر می‌شود با مدیریت صحیح، آنرا بین مشترکین توزیع کرد و مشترکین موظفند در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آن دقت کافی داشته باشند.

وی بر تدوین برنامه منابع و مصارف آب شرب در شهرها و روستا تاکید کرد و اظهار داشت: این برنامه باید تا هفته آینده تدوین و در جلسه ستاد خشکسالی استان بوشهر مطرح تا مصوبات لازم برای رفع مشکل مناطق بحرانی تصویب شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، تفکیک آب شرب با آبی که برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود یک ضرورت دانست و تصریح کرد: کنترل حجمی آب در ورودی شهرها و روستاها باید نصب شود و متولی آب آن منطقه ضمن نظارت بر توزیع بهینه آب بر کنترل میزان آب ورودی با توجه به میزان سرانه دقت کند.

رستمی یادآور شد: برای جبران کمبود در برخی از نقاط، تانکرهای آبرسان با تعیین شود تا در مواقع بحرانی جوابگوی نیازهای مردم باشیم.

مدیران آبفای شهری و روستایی استان بوشهر نیز با بیان اینکه هم اکنون استان بوشهر روزانه با بیش از 40هزار مترمکعب کمبود آب روبه‌رو است اظهار داشتند: ایجاد خط دو انتقال آب از سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است چراکه با نصب این خط مشکل آب شرب شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف می‌شود.

انتهای پیام/66006/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول