اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی زندان‌های کرمان:

شناخت خود به امام زمان (عج) را افزایش دهیم

رئیس اداره فرهنگی اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: باید شناخت و معرفت خود را نسبت به ائمه معصوم (ع) به ویژه امام زمان افزایش دهیم و در مسئله انتظار تا شناخت حاصل نشود، انتظار مفهومی ندارد.

شناخت خود به امام زمان (عج) را افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی مقبلی در جشن نیمه شعبان ویژه مدیران و کارکنان زندان‌های کرمان با تبریک این عید بزرگ به بیان مطالبی در زمینه اهمیت انتظار برای فرج و نقش اقشار مختلف جامعه در زمان غیبت پرداخت.

وی همه را به مداومت بر قرائت ذکر صلوات توصیه و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند «عبادتی بالاتر از انتظار برای فرج امام زمان (عج) نیست».

مقبلی با بیان اینکه دعا کردن برای فرج نشانه عشق و ارادت به این امام بزرگوار است، گفت: دعا جایگاه بسیار مهمی در زندگی انسان دارد و علاوه بر اینکه سبب رفع حاجت و نیاز می‌شود، وسیله‌ای برای دوری از بدی‌ها و گناهان نیز است.

وی تصریح کرد: چه سعادت و کمالی بالاتر از این که این دعا برای تعجیل در ظهور و سلامتی امام عدالت‌گستر و منجی عالم بشریت باشد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل زندان‌های استان کرمان عنوان کرد: همه ما باید تلاش کنیم، شناخت و معرفت خود را نسبت به ائمه معصوم (ع) به ویژه امام زمان خود افزایش دهیم و در مسئله انتظار تا شناخت حاصل نشود، انتظار مفهومی ندارد.

مقبلی به نقش تک‌تک دوست‌داران امام زمان در تعجیل فرج اشاره کرد و بر قرائت دعاها و سوره‌هایی که به ولی عصر(عج) نسبت داده شده، تاکید کرد.

همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد منجی عالم بشریت، جشن نیمه شعبان در ندامتگاه‌های سراسر استان کرمان برپا شد.

در این مراسم که با حضور مددجویان اندرزگاه‌ها برپا شد و با مولودی‌خوانی همراه بود، نکاتی درباره شخصیت امام دوازدهم (عج) و وظایف شیعیان در عصر غیبت ارائه شد.

همچنین به دلیل تقارن این عید بزرگ با هفته قوه‌ قضائیه، در این آیین، یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی گرامی داشته شد.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول