اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

امام زمان(عج) عدالت اسلامی را در جهان مستقر می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: امام زمان(عج) با ظهور پربرکت خود علاوه بر نجات مستضعفان از دست ظالمان، عدالت اسلامی را در تمام جهان مستقر می‌کند.

امام زمان(عج) عدالت اسلامی را در جهان مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا شنبه شب در نشست هماهنگی برنامه‌های جشن نیمه شعبان در بوشهر با تبریک ایام نیمه شعبان اظهار داشت: نیمه شعبان یکی از اعیاد بزرگ شیعیان جهان اسلام است که هر ساله با شور خاصی این روز را جشن می‌گیرند.

وی بیان کرد: امام زمان(عج) با ظهور خود جهان را از بی‌عدالتی و ظلم نجات خواهد داد و امیدبخش مستضعفان جهان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: اعتقاد به منجی و موعود در همه ادیان، نشان دهنده وجود حس حقیقت‌جویی و آزادی‌خواهی نوع انسان است و به هنگام ظهور حضرت ولیعصر (عج)، عدالت اسلامی در حد اعلای آن سراسر گیتی مستقر خواهد شد.

موسوی نیا با اشاره به روایاتى که از طریق شیعه و اهل ‏سنت  نقل شده و در آن‌ها فضیلت‌هاى بسیارى براى عبادت و راز نیاز در شب و روز خجسته نیمه ‏شعبان بر شمرده شده است، افزود: بیان این فضایل برای انجام ادعیه مناسب برای این مناسبت تمثیل زیبایى برای اثبات این موضوع است که براى رسیدن به صبح وصال موعود لازم است فرد منتظر شب وصل با خدا را  پشت‏ سر بگذارد.

وی اظهار داشت: لازمه به ثمر نشستن انتظار و رسیدن به مرحله ظهور طی کردن مدارج و مراحلی است که فرد منتظر تا زمانى که عمر خویش را در راه تحصیل  آن‌ها طى نکند، نمى‏تواند شاهد ظهور مصلح موعود باشد.

موسوی نیا با برشمردن ویژگی‌های منتظران ظهور امام  زمان(عج) گفت: از اعیاد اسلامی همچون نیمه شعبان باید به عنوان فرصتی برای تشریح صفات و وظایف منتظران امام منتظر(عج) بهره جست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: منتظران حضرت مهدی(عج) زمینه ظهور حجت خدا را با کسب مواردی از قبیل تقوا، بصیرت، تدبر در آیات قرآن کریم و تبعیت از فرهنگ علوی و ولایی فراهم کنند.

موسوی نیا با بیان نکاتی در خصوص اهمیت نیمه شعبان و لزوم گرامیداشت آن اظهار داشت: تمام شرافت نیمه شعبان وامدار مولود خجسته‏اى است که در این روز زمین را با قدوم خویش متبرک ساخته و عامل مهمی برای ترفیع جایگاه این روز در تقویم عبادى اهل ایمان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح ابعاد مختلف فلسفه ظهور افزود: حضرت مهدی موعود(عج) با ظهور خود به عنوان منجی  عدالت گستری که ملت‌ها را از ستم، تبعیض و فساد آزاد خواهد کرد، عامل تحقق وعده الهی و بشارت تاریخی همه ادیان توحیدی، به انسان جویای حقیقت و عدالت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تاکید بر برگزاری برنامه‌های شایسته نیمه شعبان در نقاط مختلف استان به برنامه‌های اجرا شده اداره کل در نیمه شعبان اشاره کرد و برگزاری گفتمان‌های متعدد دینی، محافل مختلف انس با قرآن و اجرای برنامه‌های محوری توسط موسسات شاخص استان را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول