اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

عشق به امام زمان (عج) موجب رشد و تعالی انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) موجب رشد، تعالی و حرکت انسان در مسیر صراط مستقیم می‌شود.

عشق به امام زمان (عج) موجب رشد و تعالی انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرشفیعی در جمع زائرین و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: حضور در مسجد مقدس جمکران و ارادت قلبی به حضرت ولی عصر(عج) موجب نزدیکی انسان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و گشایش در امور دنیوی و اخروی افراد می‌شود.

وی افزود: وجود ساحت مقدس حضرت موجب برکت و آبادانی بر روی زمین است و کسانی که نسبت به ایشان دلبستگی داشته باشند از امتیازات معنوی بی‌شماری برخوردارند.

حجت‌الاسلام میرشفیعی بیان داشت: مسجد مقدس جمکران به دلیل منسوب بودن به حضرت بقیة‌الله (عج)، مکانی ارزشمند و پرفضیلت است که موجبات هدایت و بندگی افراد را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه روایات متعددی از سفارش و تاکیدات ائمه اطهار (ع) برای دعا و درخواست فرج در عصر غیبت حکایت دارد بیان داشت: دعای فعال برای فرج، دعایی است که پشتوانه‌ عملی داشته و در جامعه‌ مسلمانان اثر خود را نشان دهد نه دعایی که لقلقه زبان باشد یا توجیه کننده نشستن و بی‌عملی شیعیان شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دعای حقیقی؛ دعایی است که از درون آن انقلاب و قیام بجوشد نه دعایی که حربه‌ قعود و فرار از انقلاب و تنها راضی کننده وجدان فرد و جامعه شود.

میرشفیعی مسجد مقدس جمکران را مکانی معرفی کرد که به امر مستقیم حضرت ولی عصر (عج) بنا نهاده شده و در ادامه ابراز داشت: این مکان که مورد توجه علما، مراجع، بزرگان دین و خیل کثیر عاشقان و منتظران امام زمان (عج) است بهترین جا برای دعا در فرج حضرت ولی عصر (عج) است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مباحثی پیرامون انتساب جزیره خضراء به یاران حضرت و محل زندگانی ایشان، به مطلبی از مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت (ره) قلب مؤمنین را خانه و محل زندگانی حضرت بقیة‌الله (عج) می‌دانستند و همواره افراد را به پیشه کردن تقوا سفارش می‌کردند.

انتهای پیام/78009/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول