اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

گناهان ما عامل غیبت امام زمان (عج) شده است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام زمان (عج) می‌فرمایند هیچ عاملی بین ما و دوستان جدایی نینداخت مگر گناه، گفت: غیبت‌ها، بی‌بندوباری‌ها، ربا خوردن‌ها، بی‌حجابی‌ها، دروغ و تهمت‌های ما عامل غیبت شده است.

گناهان ما عامل غیبت امام زمان (عج) شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حسین گنجی شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تبیین مسئله غیبت حضرت ولی عصر (عج) پرداخت و اظهار داشت: چه رخ داده بر عالم که یک‌هزار و 179 سال گذشته و مردم از دیدار امامشان محروم هستند، چه شده که مردم باید جمعه‌ها کنار هم بنشینند و بگویند ای کاش می‌دانستم کجایی و در چه شهری، چه کشوری و در چه جایگاهی به سر می‌بری؟ بر من دشوار است مردم را ببینم ولی تو را که همه کاره عالمی و نماینده تام‌الاختیار خدا، نبینم.

وی با طرح این سوال که چرا غیبت حضرت ولی عصر (عج) تا این اندازه طولانی شده است به ارائه پاسخ این سوال پرداخت و ابراز داشت: خواجه نصرالدین طوسی در کتاب تجرید الکلام سه جمله در باب غیبت امام دارد، جمله اول این است که خدا بر خود لطفی را واجب فرمود و برای ما امام جامع و کاملی آفرید، امامی که جلوه هزار نام خداوند است، مهرورز و فریادرس است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: لطف دوم خداوند بر ما این است که ما را فراموش نکرده است، اگر ما را فراموش کرده بود هزاران توطئه‌ای که تا امروز علیه شیعه رخ داده اثر کرده بود، ولی امروز می‌بینیم شیعه با وجود همه تهدیدات و دشمنی‌ها پایدار و استوار ایستاده است.

حجت‌الاسلام گنجی با تاکید بر اینکه ما از نظر عده و تجهیزات نسبت به دشمنان در اقلیت هستیم تصریح کرد: اما چه شد تمام دنیا در نبرد هشت ساله دست به دست هم دادند ولی نتوانستند ما را نابود کنند، آن همه نقشه‌هایی که کشورهای عربی و اروپایی کشیدند به کجا کشید؟ چه بر سر صدام آمد؟ این مسائل یک جواب دارد و آن این است که امام زمان (ع) می‌فرمایند ما حقوق شما را بر زمین نگذاشته‌ایم و شما را فراموش نمی‌کنیم، اگر شما را فراموش می‌کردیم بلا بعد از بلا بر شما نازل می‌شد و استخوان‌های شما را در هم می‌شکست.

وی ادامه داد: موضوع سوم این است که ما چه مقدار به یاد حضرت بوده، برای ایشان دعا کرده و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) هستیم؟ خواجه نصیرالدین طوسی همچنین می‌گوید که عامل غیبت حضرت ما هستیم والا چهره زیبای حضرت غیبت‌بردار نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام زمان (عج) می‌فرمایند هیچ عاملی بین ما و دوستان جدایی نینداخت مگر گناه، خاطرنشان کرد: غیبت‌ها، شایعه‌پراکنی‌ها، بی‌بندوباری‌ها، ربا خوردن‌ها، بی‌حجابی‌ها، دروغ و تهمت‌های ما عامل غیبت شده است و به قول معروف از ما است که بر ما است.

این استاد حوزه در پایان با تاکید بر اینکه بیایید خودمان را اصلاح کنیم خاطرنشان کرد: همه منتظران حضرت باید امر به معروف و نهی از منکر کنند، هر کس باید از خودش و خانواده‌اش شروع کند تا به تدریج جامعه اصلاح شده و زمینه برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود.

انتهای پیام/78009/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول