اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

گیلان استان پایلوت در اجرای سند جامع فناوری اطلاعات کشور شد

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: برای نخستین بار در کشور سند جامع فناوری اطلاعات با سرمایه بخش ‌خصوصی در گیلان به عنوان استان پایلوت اجرا می‌شود.

گیلان استان پایلوت در اجرای سند جامع فناوری اطلاعات کشور شد

مجید متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه سند جامع فناوری اطلاعات گیلان تدوین و دبیرخانه اجرای این سند در پارک علم و فناوری استان مستقر شده است، اظهار کرد: همزمان با این سند تفاهمنامه‌ای نیز برای راه‌اندازی امنیت شبکه تنظیم و امضا شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال راهکارهای اجرایی سند بودیم، تصریح کرد: اگر قرار باشد سندی در داخل استان اجرایی شود نباید از مراجع بالادستی عدول کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، با تصریح بر اینکه سند جامع فناوری اطلاعات با همکاری بخش خصوصی اجرا می‌شود، ادامه داد: به دنبال استفاده از بودجه دولتی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان استان پایلوت در اجرای سند جامع فناوری اطلاعات است، خاطرنشان کرد: طبق تعهد ما در جامعه اطلاعاتی کشور، باید تمام سرویس‌های مربوط به دولت با استفاده از ساختار الکترونیک تعریف شود.

متقی‌طلب با تصریح بر اینکه باید موضوع کار کردن با سیستم‌های سنتی حذف شود، افزود: باید با استفاده از شبکه‌های اینترنت به مردم سرویس داده شود.

وی با بیان اینکه پیشخوان دولت مطلوب ما نیست، اذعان کرد: باید به طرفی پیش رویم که هر کس در منزل خود بتواند کارهایش را انجام دهد و این موضوع در سند مذکور لحاظ شده است.

این مسئول اذعان کرد: دولت باید تمام فعالیت‌های خود را به جز در بحث حاکمیتی و محرمانه با استفاده از سیستم الکترونیک انجام دهد.

وی اجرای سند جامع فناوری اطلاعات را حدود 70 میلیارد تومان با محاسبه دو سال پیش عنوان کرد و افزود: اکنون بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه تامین این مبلغ در استان امکانپذیر نبود، اضافه کرد: با همکاری سازمان فناوری اطلاعات کنسرسیوم متشکل بالغ بر 40 شرکت فناوری اطلاعات تشکیل و قرارداد سه‌جانبه بین شرکت ایریانا و سازمان فناوری اطلاعات و استانداری گیلان امضا شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه پیگیری این مسئله در پارک علم و فناوری استان مستقر است، خاطرنشان کرد: طبق حکم، بنده مسئول کمیته فنی و پیگیر موضوع شدم.

متقی‌طلب اذعان کرد: برای اجرای سند مذکور بخش ‌خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند و آمادگی تأمین تا 100 درصد مبلغ آن را دارد و از محل سرویس‌ها سرمایه‌گذاری خود را وصول می‌کند.

وی استفاده از بخش ‌خصوصی در اجرای طرح دولت الکترونیک را تاثیرگذار خواند و یادآور شد: با همکاری بخش ‌خصوصی به اهداف سند طرح جامع فناوری اطلاعات می‌رسیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش‌ خصوصی برای اجرای سند در پارک مستقر شده است، متذکر شد: این اقدام ماندگار در استان گیلان است.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در کشور سند جامع فناوری اطلاعات با سرمایه بخش ‌خصوصی در گیلان به عنوان استان پایلوت انجام می‌شود.

متقی‌طلب درباره امضای تفاهمنامه سه‌جانبه دولت الکترونیک، اذعان کرد: این تفاهمنامه با حضور حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری در سفر چهارم هیئت دولت به گیلان امضا شد.

وی افزود: امضای این تفاهمنامه امکان استفاده از ظرفیت‌های ارتباطات را به وجود می‌آورد که بتوانیم اهداف سند را در داخل گیلان اجرایی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه نیاز به مجوزهای قانونی داریم، خاطرنشان کرد: وزیر قول داد که مصوبه اقدام‌های قانونی را بگیرد و فعالیت ما را تسهیل کند.

به گفته وی، تفاهمنامه همکاری پیاده‌سازی دولت الکترونیک بین مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان و پارک علم و فناوری استان با حضور وزیر ارتباطات امضا شد.

انتهای پیام/2300/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول