اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد

حضور 50 طرح دانش‌آموزی در نمایشگاه علمی گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از حضور بالغ بر 50 طرح و پروژه دانش‌آموزی در نمایشگاه پروژه‌های علمی در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد.

حضور 50 طرح دانش‌آموزی در نمایشگاه علمی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نمایشگاه پروژه‌های علمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که با حضور دانش‌آموزان ناحیه دو شهر رشت برگزار شده است، آثار و پروژه‌های آنها با یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز در قالب نمایش علمی ارائه میشود.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از طرح‌ها در قالبهای مختلف شامل جمع‌آوری نمونه، ساخت مدل، انجام آزمایش و ارائه تحقیق است.

نمایش پروژه‌های علمی ابتدایی فرصتی است که دانش‌آموزان از طریق روش پروژه با کوشش فردی یا گروهی درباره یک موضوع خاص با کسب دانش، مهارت و نگرش خاص می‌رسند.

نمایشگاه مذکور از ساعت هشت صبح تا یک بعد از ظهر به مدت سه روز در پارک علم و فناوری گیلان برپا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان امروز در همایش نمایش پروژه‌های علمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ناحیه دو رشت در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان نمایش پروژه‌های علمی‌ و ابتدایی را فرصت و بستری برای آشنایی دانش‌آموزان با روش پروژه عنوان کرد.

مجید متقی‌طلب اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه پروژ‌ه‌های علمی دانش‌آموزان آغاز یک حرکت در ایجاد کانون‌های خلاقیت و شکوفایی دانش‌آموزان صاحب فکر و ایده در گیلان است.

این مسئول با بیان اینکه رسالت کانون‌های خلاقیت و شکوفایی، شناسایی کودکان، نوجوانان و جوانان صاحب فکر و ایده در هر مقطع سنی در آموزش و پرورش است، افزود: کانون‌های خلاقیت و شکوفایی می‌توانند با همکاری پارک علم و فناوری ایده‌های دانش‌آموزان را به محصول تبدیل کنند.

وی به تبدیل محصول از دستاوردهای فکری امروز دانش‌آموزان مقطع اول تا ششم ابتدایی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: با این کار شاهد شکوفایی آینده‌سازان کشور می‌شویم.

متقی‌طلب از حضور بالغ بر 50 طرح دانش‌آموزی در نمایشگاه پروژه‌های علمی پارک علم و فناوری گیلان خبر داد.

*برگزاری جشنواره غذا توسط مدیران مدارس ابتدایی دخترانه ناحیه دو رشت

معاون آموزش و پرورش ناحیه دو رشت نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور تولید علم در مقطع ابتدایی برگزار شده است، گفت: تبدیل ایده به محصول از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه پروژه‌های دانش آموزی است.

مهشید فلاح‌مقدم، آشنایی دانش‌آموزان و اولیای آنها با مرکز علمی و پژوهشی پارک علم و فناوری گیلان را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه علمی دانش‌آموزی عنوان کرد.

وی گفت: خانواده‌های دانش‌آموزان از این طریق با مرکز حامی فکر، ایده و خلاقیت‌های فرزندان خود آشنا شده و از آن برای شکوفایی بیشتر استعدادهای فرزندان خود بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با شرکت در این نمایشگاه‌ها با محیط‌های علمی بزرگ‌تر آشنا می‌شوند، ادامه داد: دانش‌آموزان در آینده می‌توانند زیرپوشش این نهادها به اکتشافات و ابداعات بیشتری دست بزنند.

به گفته وی، با تشکیل نخستین کانون خلاقیت و شکوفایی دانش‌آموزان گیلانی، ایده‌های نوین آنها با مشاوره‌های تخصصی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگروهی، دوره‌های آموزشی، تأمین منابع اطلاعات علمی و فنی و دیگر ضمانت‌ها و پشتیبانی‌ها به نتیجه می‌رسد.

فلاح‌مقدم از برگزاری جشنواره غذا توسط مدیران مدارس ابتدایی دخترانه ناحیه دو رشت در عمارت کلاه فرنگی این شهر در تاریخ 19 اردیبهشت جاری خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و آداب و سنن گیلانی و پرهیز از مصرف فست‌فودها برگزار می‌شود.

کارشناس گروه‌های آموزشی ناحیه دو آموزش و پرورش رشت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: پروژه‌های عملی دانش‌آموزان مدارس ناحیه دو رشت در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود که دو مرحله نخست و دوم آن انجام شده و امروز بالغ بر 50 طرح برگزیده منطقه‌ای در پارک علم و فناوری استان به نمایشگاه گذاشته شده است.

عفت ضیا، با بیان اینکه از بین طرح‌های شرکت کننده 31 طرح انتخاب و به مرحله استانی راه می‌یابند، افزود: در مرحله استانی سه نفر به عنوان برترین طرح‌ها برگزیده می‌شوند.

وی به حضور 136 دانش‌آموز دختر و پسر در این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: این دانش‌آموزان حائز رتبه‌های نخست تا پنجم جشنواره منطقه‌ای هستند.

به گفته این مسئول، طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان شرکت کننده در این نمایشگاه در قالب‌های آزمایش، مدل، نمایش، جمع‌آوری، تحقیق، طراحی ساخت و پرتاب موشک طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل برگزاری این نمایشگاه در سطح استان طبق دستورالعمل برگزاری جشنواره جابر بن‌حیان همزمان با سراسر کشور در مدارس ناحیه دو کشور برگزار شده است.

به گزارش فارس، نمایشگاه پروژه‌های علمی دانش‌آموزان از ساعت هشت صبح تا یک بعد از ظهر به مدت سه روز در پارک علم و فناوری گیلان برای بازدید عموم برپا است.

در این نمایشگاه که با حضور دانش‌آموزان ناحیه دو شهر رشت برگزار شده است، آثار و پروژه‌های آنها با یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز در قالب نمایش علمی ارائه می‌شود.

در این نمایشگاه مربیان و والدین دانش‌آموزان به عنوان راهنما و پشتیبانی از ایده‌ها و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان حضور دارند.

انتهای پیام/84002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول