اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار انتقاد کرد

نبود برنامه منسجم برای پیشگیری از اعتیاد در شهرستان بهار

امام جمعه بهار از نبود برنامه منسجم و دقیق برای پیشگیری از اعتیاد انتقاد کرد و گفت: در حوزه‌ اجرای قوانین مرتبط با اعتیاد ضعیف‌ هستیم و باید قوانین روشن‌تر و محکم‌تری داشته باشیم.

نبود برنامه منسجم برای پیشگیری از اعتیاد در شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار با تأکید بر توجه بیشتر به مباحث اجتماعی و مشارکت همه دستگاه‌ها در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، اعتبارات این بخش را ناکافی دانست و افزود: باید از ظرفیت‌ها و اعتبارات بخش‌های دیگر در این زمینه استفاده شود.

وی تولید آثار هنری از جمله انیمیشن با موضوع پیشگیری از اعتیاد را در این خصوص بسیار مؤثر دانست و گفت: همچنین اجرای تئاتر در این زمینه  می‌تواند در فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد تأثیر فراوانی داشته باشد.

امام جمعه بهار اعتیاد را یکی از علل طلاق در شهرستان بهار عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از اعتیاد نیاز به کارهای میدانی و تحقیقی است تا برای پیشگیری از این معضل تمام دلایل مورد بررسی قرار گیرد.

وی از نبود برنامه منسجم و دقیقی برای پیشگیری از اعتیاد انتقاد کرد و گفت: علاوه بر این در حوزه‌ اجرای قوانین مرتبط با اعتیاد ضعیف‌ هستیم و باید قوانین روشن‌تر و محکم‌تری داشته باشیم.

حاتم‌نیا ابراز داشت: باید قوه قضاییه و ضابطان آن به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز باید راهکارهای هوشمندانه‌تری داشته باشیم.

وی افزود: هر چه گرایش به معنویت و دین در جامعه افزایش یابد به همان میزان گرایش به سمت انواع انحرافات اجتماعی از جمله اعتیاد کمتر خواهد شد.

امام جمعه بهار با بیان اینکه متولیان پیشگیری از اعتیاد باید سرعت و میزان اقدامات خود را نسبت به کاهش آمار اعتیاد افزایش دهند، افزود: در این راستا ضروری است تا اکثر خانواده‌ها در سطح جامعه تحت آموزش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرند.

سپس فرماندار بهار گفت: در حال حاضر اعتیاد موضوع جدی جامعه ما محسوب می‌شود و یکی از مواردی است که اگر برای آن فکری نشود حوزه‌های دیگر کشور نیز صدمات زیادی را خواهد دید.

نصرت‌الله گلکارزاده افزود: راهکارهای این معضل عمدتاً در حوزه فرهنگ و اجتماع تعریف می‌شود که اگر به آنها توجه شود فعالیت‌های انتظامی و قضایی ثمربخش‌تر خواهند بود و می‌توانند به نحو مطلوب‌تری وظایف خود را انجام دهند.

وی درباره راهکارهای این آسیب خاطرنشان کرد: احساس ناامیدی و کاهش امید به آینده می‌تواند به گرایش جوانان به اعتیاد بیانجامد. 

فرماندار بهار گفت: موضوع مواد مخدر فقط یک معضل اجتماعی نیست بلکه حربه سیاسی دشمنان کشور است که به قصد محروم کردن جامعه از استعداد و توانمندی قشر جوان جامعه به کار برده می‌شود.

وی تأکید کرد: وظیفه همه اقشار جامعه است که با حربه دشمن در جنگ نرم مقابله کنند.

 گلکارزاده دانشگاه‌ها را مؤثرترین نهاد سازمان‌یافته برای تولید علم در ارتباط با اعتیاد و پیشگیری از آن دانست و گفت: دانشگاه‌ها با تولید علم سازمان‌ یافته در زمینه اعتیاد سبب می‌شوند تا جامعه از آزمایش و خطا و افتادن به دام اعتیاد نجات یابد.

وی اضافه کرد: هدایت جوانان به سمت مصرف مواد مخدر و قاچاق مواد از توطئه‌های پیچیده دشمن است که به طور حتم با رویکرد آموزش همگانی و بیان تهدیدات و آسیب‌های این حوزه در جوامع هدف، این ترفند دشمن خنثی می‌شود.

فرماندار بهار با بیان اینکه خانواده یکی از مهمترین نهادهای اثرگذار در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری اجتماعی است، اظهار کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه خانواده‎ها، مدارس و ادارات زمینه کاهش آسیب‌پذیری این معضل خانمان‌سوز فراهم شده و به نشاط اجتماعی کمک می‌شود.

انتهای پیام/2499/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول