اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان:

70 هزار گیلانی گرفتار اعتیاد هستند / میانگین سن اعتیاد 20 تا 30 سال

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: بین 60 تا 70 هزار نفر در گیلان گرفتار اعتیاد هستند.

70 هزار گیلانی گرفتار اعتیاد هستند / میانگین سن اعتیاد 20 تا 30 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت کیانوش کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، فعالیت سازمان بهزیستی در امر اعتیاد را پیشگیری و درمان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی بنای فعالیت بر مبنای پیشگیری است، اظهار کرد: در بحث درمان همراه با علوم پزشکی به صورت مشترک در زمینه اعتیاد فعالیت داریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان سم‌زدایی از بدن بیمار معتاد را از فعالیت‌های درمانی بهزیستی ذکر کرد و افزود: پس از سم‌زدایی درمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمار پس از درمان وارد مرحله توانبخشی می‌شود، تصریح کرد: در بهزیستی صرفاً درمان اعتیاد ملاک نیست و به دنبال درمان نیاز به توانبخشی هستیم.

*فعالیت 70 مرکز درمان سرپایی اعتیاد زیرپوشش بهزیستی گیلان 

کوچکی‌نژاد ادامه داد: اگر با این دیدگاه به فرد معتاد نگاه شود او می‌تواند دوباره به اجتماع برگردد و در بهزیستی پاک ماندن از اعتیاد، درمان است.

وی با تصریح بر اینکه در بخش درمان بهزیستی 70 مرکز درمان سرپایی اعتیاد در گیلان وجود دارد، گفت: سال گذشته در این مراکز 15 هزار و 399 نفر درمان شدند.

این مسئول مراکز اقامتی میان‌مدت را 33 مرکز در گیلان ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته 4 هزار و 31 نفر در این مراکز پذیرش شدند.

وی درمان بدون دارو را از روش‌های ترک اعتیاد در مراکز بهزیستی عنوان کرد و افزود: این روش برای سم‌زدایی از بدن بیمار است.

کوچکی‌نژاد از فعالیت سه مرکز بستری بیماران اعتیاد در استان خبر داد و متذکر شد: سال گذشته در این مراکز 142 نفر پذیرش شدند.

*فعالیت مرکز اجتماع‌محور و 5 مرکز بیماران پرخطر در بهزیستی گیلان

وی با اشاره به اینکه یک مرکز اجتماع‌محور برای درمان اعتیاد معتادان در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در این مرکز 121 نفر پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی گیلان مهم‌ترین فعالیت این مرکز اجتماع‌محور را ایجاد تنفر از مواد مخدر در فرد بیمار و کار کردن روی شخصیت او ذکر کرد.

وی با بیان اینکه پنج مرکز بیماران پرخطر در گیلان فعالیت دارند، تصریح کرد: دو مرکز در رشت و در تالش، لنگرود و لاهیجان هر کدام یک مرکز فعالیت دارند که بیماران تزریقی را پذیرش می‌کنند. سال گذشته در این مراکز پرخطر یک ‌هزار و 344 نفر پذیرش شدند.

کوچکی رسیدگی بهداشتی، سرنگ و غذای رایگان به بیمار را از جمله فعالیت مراکز بیماران پرخطر برشمرد.

*راه‌اندازی 9 مرکز سیار درمان بیماران اعتیاد در گیلان

این مسئول راه‌اندازی 9 تیم سیار برای بیماران مبتلا به اعتیاد را از دیگر فعالیت بهزیستی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد ذکر کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته دو هزار و 243 نفر در این مراکز پذیرش شدند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه برخی معتادان پرخطر در خیابان می‌خوابیدند، متذکر شد: به همین دلیل مرکز پناهگاه شبانه‌روزی در تالش راه‌اندازی شد که سال گذشته 96 نفر در آن مورد پذیرش قرار گرفتند.

*ارائه 7 نوع خدمات بهزیستی گیلان به معتادان

وی خدمات بهزیستی به بیماران مبتلا به اعتیاد را هفت نوع عنوان کرد و افزود: خدمات سرپایی، بستری، کمپ، مرکز اجتماع‌محور، پرخطر، تیم سیار و پناهگاه از جمله خدماتی است که بهزیستی به معتادان ارائه می دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی در ارائه دو خدمت سرپایی و بستری با علوم پزشکی استان مشترک است و بقیه پنج خدمت انحصاراً در اختیار بهزیستی قرار دارد.

*وجود 70 هزار نفر معتاد در گیلان/میانگین سن اعتیاد بین 20 تا 30 سال

وی از وجود 60 تا 70 هزار نفر معتاد در گیلان خبر داد و یادآور شد: این افراد سنین بین 20 تا 30 سال هستند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه کمتر از پنج درصد مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی تحصیلات عالیه دارند، متذکر شد: سال گذشته به 15 هزار نفر دانشجو از طریق مراکز زیرپوشش بهزیستی استان خدمات پیشگیری از اعتیاد ارائه شد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول