اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خلخال مطرح شد

استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ایجاد اشتغال؛ در پیشگیری از اعتیاد

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی مراکزی مانند فنی و حرفه‌ای و همچنین ایجاد اشتغال از راه‌های پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ایجاد اشتغال؛ در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال اظهار داشت: بلای خانمانسوز اعتیاد در درجه اول دامن خانواده‌ها را می‌گیرد و مشکلات متعددی را برای آنان ایجاد می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: آسیب‌های وارد شده به خانواده‌ها از طریق این بلای خانمانسوز علاوه بر اینکه هزینه‌های مادی و معنوی زیادی در بر دارد با زندانی شدن افراد معتاد نیز خانواده‌ها سرپرست خود را از دست داده و دچار مشکلات مادی و اجتماعی شده و این امر بستر‌ساز سایر مشکلات نیز می‌شود.

وی از ارگان‌های فرهنگی خواست تا در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی در فرهنگ‌سازی برای ایجاد جامعه‌ای عاری از هر گونه اعتیاد و مواد مخدر تلاش کنند.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: درست است که همه ارگان‌ها مستقیماً در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت ندارند اما به طور غیر‌مستقیم با کارهای فرهنگی در زمینه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر و مصرف این ماده افیونی سهیم هستند.

محمدی با اشاره به پیچیدگی مقوله خانمانسوز مواد مخدر ادامه داد: کار فرهنگی و تلاش جدی برای اشتغالزایی و مشغولیت افراد جامعه و سرگرم کردن آنان به فعالیت‌های فنی حرفه‌ای و حرفه‌آموزی می‌تواند جامعه را از این خطر جدی مصون نگه دارد.

این مسئول خسارات وارده به جامعه از سوی مواد مخدر را سالیانه میلیاردها تومان عنوان کرد و افزود: برنامه‌های اوقات فراغت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد برنامه‌های فرهنگی در قالب نمایشگاه‌ها، اردوهای جهادی و طرح‌های هجرت اصلی‌ترین هدف برای حرکت در مسیر پاکسازی جامعه از این مشکل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال در پایان سخنان خود اظهار داشت: بخشداری‌ها ، فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نیروی انتظامی، بهداشت، ندامتگاه، تربیت بدنی و چند ارگان دیگر عضو اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر هستند که هر کدام با ارائه راهکارهای خاص می‌توانند در جلوگیری از توسعه این بلای خانمانسوز به جامعه و افراد و خانواده کمک کنند.

انتهای پیام/62008/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول