اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد:

میزان بازگشت به اعتیاد در اردوگاه‌ها صفر است/ مسئولان امکانات لازم را فراهم کنند

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد یکی از مهم‌ترین اقدامات مثبت انجام شده در استان برای درمان معتادان را راه اندازی اردوگاه اقامت اجباری معتادان برشمرد و گفت: بر اساس بررسی میزان بازگشت به اعتیاد در اردوگاه‌ها صفر است.

میزان بازگشت به اعتیاد در اردوگاه‌ها صفر است/ مسئولان امکانات لازم را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، میرعلم سیدی بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: افراد به گونه‌ای در این اردوگاه ترک اعتیاد داده شده که کم‌ترین رغبت را به بازگشت برای مصرف مواد مخدر دارند.

وی در عین حال بر تحقق تمام تعهدات از سوی دستگاه‌ها برای پشتیبانی از این مرکز تاکید کرد و گفت: مسئولان مرتبط شایسته است تا امکانات لازم برای این اردوگاه را فراهم کنند.

سیدی با قدردانی از تمامی دست اندرکاران راه اندازی اردوگاه لنگر بجنورد افزود: امیدواریم با برنامه ریزی و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت این اردوگاه شمار معتادان در شهرستان کاهش یابد.

وی همچنین از خلق حماسه سیاسی و مشارکت بالای مردم در انتخابات 24 خرداد به عنوان برگ زرینی بر افتخارات نظام اسلامی یاد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات باعث خنثی شدن توطئه دشمنان و همچنین بیمه شدن نظام اسلامی شد.

معاون سازمان زندان‌های خراسان شمالی هم در این نشست آمادگی این سازمان برای  همکاری با اردوگاه کاردرمانی و اقامت اجباری معتادان اعلام داشت.

خدابخش عباسی اظهار کرد: کارشناسان تربیتی و روان شناختی در اختیار این سازمان بوده که از این ظرفیت می‌توان در این اردوگاه برای بازگشت معتادان حاضر در این مرکز به زندگی عادی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر انتشار پیام‌های با عناوین پیشگیری از اعتیاد و آثار سوء مصرف مواد مخدر از طریق کانون‌های آگهی و رسانه‌ها را از برنامه‌های این اداره کل برشمرد.

حسین ثابت‌قدم همچنین توزیع کتاب در حوزه پیشگیری به بخش‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی هم برگزاری نشست‌های آسیب‌های مواد مخدر برای کارکنان و خانواده این اداره کل در طول این هفته خبر داد.

به گفته جواد جعفری، در این نشست‌ها اثرات مواد مخدر برای شرکت کنندگان در ابعاد مختلف تشریح خواهد شد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی هم از پدیده مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز یاد کرد و گفت: ورزش بهترین وسیله برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد است.

غلامحسین شاکری برگزاری پیاده روی خانوادگی، همایش بهبود یافتگان، مسابقات ورزشی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت این هفته عنوان کرد.

قائم مقام صدا و سیمای خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های این رسانه در استان برای آگاهی بخشی آحاد جامعه به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: در این راستا 650 دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد پخش شده است.

محمد سرگلزائی اظهار کرد: این برنامه‌ها در رادیو و تلویزیون پخش شده که مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است.

وی پخش برنامه‌هایی با این عنوان در قالب رادیو کرمانجی را هم برشمرد و گفت: بی شک رسانه نقش اجتناب ناپذیری در فرهنگ پیشگیری از اعتیاد دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی هم با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر از افتتاح چندین مرکز درمانی معتادان،‌ ارائه خدمات رایگان در کلینیک‌ها و همچنین ارسال پیامک با عناوین پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

رضا الله‌وردی با اشاره به اینکه بهزیستی به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای زدودن این معضل از جامعه تلاش می‌کند، گفت: برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد برای جامعه هدف بهزیستی از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

انتهای پیام/63002/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول