اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان تأکید کرد

ضرورت شناسایی مراکز ترک اعتیاد غیرقانونی در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: مردم گیلان مراکز ترک اعتیاد غیرقانونی را شناسایی کنند.

ضرورت شناسایی مراکز ترک اعتیاد غیرقانونی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در سال 91 این کمیته نشست‌ها، جلسات و برنامه‌هایی را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی توسط سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد در سطح استان انجام گرفت، افزود: این فعالیت‌ها موجب شد تا اداره کل امور اجتماعی استان در انجام مأموریت خود در سطح کشور در ارزیابی‌های وزارت کشور مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

این مسئول افزود: کمیته‌ها و کارگروه‌ها برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند و تنها درصد کمی از کارها پیگیری نشده است که می‌تواند به دلیل کمبود منابع مالی باشد.

پورعزیزی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت سال جاری نخستین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد که مصوبات آن برای اجرا به سازمان‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه چهار کمیته کمیسیون و کارگروه در حوزه اجتماعی فعالیت دارند، تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد انتظار می‌رود که برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری امور به مردم نتایج خوبی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم کمک کنند تا مراکز ترک اعتیاد غیرقانونی شناسایی و به فرمانداری‌ها و بهزیستی و مراجع قضایی معرفی شوند.

پورعزیزی یادآور شد: با توجه به فصل تابستان مسافران زیادی وارد استان شده و از مواهب طبیعی و خدادادی بهره‌مند می‌شوند و سازمان‌های مردم‌نهاد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنند که منابع طبیعی و ورود مسافران موجب تهدید و آسیب برای استان نشود.

وی با بیان اینکه مسافران با فرهنگ‌های متفاوت در سواحل دریا، جنگل و تفرجگاه‌های زیارتی و سیاحتی ورود می‌کنند، متذکر شد: باید مراقب باشیم که ناهنجاری و آسیب ایجاد نکنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، تصریح کرد: باید در ایام تابستان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و نقش آسیب‌های اجتماعی را کمرنگ کنیم که این امر مستلزم استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در طرح‌های دریا و دیگر مناطق تفریحی استان است.

وی درباره نقش آموزش و فراغت در طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز خاطرنشان کرد: در بحث اوقات فراغت می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرد.

پورعزیزی، یادآور شد: در این کلاس‌ها که دانش‌آموزان حضور دارند می‌توان از حضور نیروی انتظامی و سازمان‌های مردم‌نهاد در رابطه با تبیین بحث مواد مخدر استفاده کرد.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول