اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین خبر داد

برگزاری سوگواره عاشورایی در قزوین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: سوگواره عاشورایی امسال با عنوان «حماسه در کربلا، حماسه حسینی» با مشارکت استانداری قزوین و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان به صورت بین‌المللی در قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره عاشورایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طیب ملک‌پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هنوز تعداد کشورهایی که در این سوگواره حضور خواهند داشت قطعی نشده، ولی حضور کشور لبنان به دلیل مجموعه خوب و عمیقی که در زمینه آثار مرتبط با عاشورا داشته، در این جشنواره قطعی شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های برگزاری سوگواره و جشنواره عاشورایی در سال جاری اضافه کرد: برای برگزاری سوگواره عاشورایی 100 میلیون تومان و برای جشنواره جهانی فیلم نیز 150 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برنامه‌های متعددی برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مراسم‌های ویژه شب‌های قدر اشاره کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: البته سعی شده است، تمام برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان در کانون اجرا می‌شود محتوایی مرتبط با این ماه مبارک داشته باشد.

ملک‌پور گفت: علاوه بر اسباب‌بازی‌هایی که در کانون تولید شده، هر اسباب‌بازی که در کشور تولید و یا وارد کشور می‌شود برای عرضه در بازار باید آرم و تأییدیه کانون را داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح‌های ملی و مذهبی مختلفی برای ساخت اسباب‌بازی‌های تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: بخش‌های دولتی، خصوصی، محصولات کانون و ... می‌توانند از طرح‌های مختلف و متنوع ملی و مذهبی برای تولیدات خود استفاده کنند.

این مسئول افزود: البته تمام این طرح‌ها قبل از استفاده در اسباب‌بازی‌ها باید در مرکز تولید و بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأیید شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: سامانه پیامکی 20004824 نیز برای آگاهی و اطلاع عموم مردم از اسباب‌بازی‌های مناسب رده‌های سنی مختلف در اختیار عموم قرار داده شده تا از این طریق اسباب‌بازی مناسب سن کودک خود را انتخاب کنند.

افزایش 2 هزار نفری ظرفیت کانون زبان قزوین

ملک‌پور با اشاره به افزایش ظرفیت در کانون زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: ظرفیت کانون زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین 2 هزار نفر افزایش یافته و در حال حاضر کانون زبان 6 هزار نفر عضو دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در کانون زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین جذب مدرس مجرب است، بیان کرد: هر فصل یک آزمون برای جذب مدرس زبان برگزار می‌شود که برای آزمون بعدی حدود 70 نفر شرکت کرده‌اند.

این مسئول افزود: با توجه به دقت بالایی که در جذب مدرس انجام می‌شود، شاید حتی دو نفر هم موفق نشوند تمام مراحل جذب مدرس در کانون زبان را طی کرده و به عنوان مدرس مشغول به کار شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اضافه کرد: این افراد پس از قبولی در آزمون کتبی، باید در آزمون‌های مصاحبه و روش تدریس نیز شرکت کنند و پس از کسب نمره قبولی ‌و گذراندن دوره آموزشی مختص مدرسان زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شوند.

ملک‌پور ادامه داد: در صورتی که تعداد مدرسان قبول شده در آزمون ورودی کانون زبان افزایش یابد، آمادگی لازم برای افتتاح 10 کانون زبان دیگر در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین 30 مدرس دارد، عنوان کرد: بر اساس استانداردهای موجود در سطح کشور به ازای هر 117 زبان‌آموز یک مدرس فعالیت می‌کند، اما در استان قزوین به دلیل کمبود مدرس به ازای هر 190 زبان‌آموز یک مدرس مشغول به کار است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی خوب و افزایش جذب زبان‌آموز در استان قزوین در سمینار گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به عنوان استان برتر در برنامه‌ریزی و جذب زبان‌آموز معرفی شد.

ملک‌پور تصریح کرد: حضور کانون زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مصوبات تفاهم‌نامه کانون با آموزش و پرورش بوده که در مرحله نهایی شدن است.

وی افزود: بنا‌بر این مصوبه زبان‌آموزان کانون زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند برای زبان‌آموزی از محیط‌های استاندارد مدارس استفاده کنند.

این مسئول عنوان کرد: در ایام تعطیلات تابستان که مدارس تعطیل هستند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری سازمان دانش‌آموزی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کانون کرده است تا کودکان و نوجوانان بتوانند دسترسی آسان‌تری به تولیدات کانون داشته باشند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول