اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی گیلان خبر داد

برگزاری 2 هزار کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت در مساجد گیلان

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری گیلان از برگزاری 2 هزار کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان سال جاری در مساجد استان خبر داد.

برگزاری 2 هزار کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت در مساجد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 490 کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان اظهار کرد: 170 کانون فرهنگی هنری مساجد استان در شهرها مستقر هستند و 35 درصد مجموع این کانون‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی به فعالیت 318 کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در روستاها اشاره کرد و افزود: 65 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در روستاها مستقر هستند.

پورابراهیم با بیان اینکه 187 کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان در سال 91 دایر شده است، تصریح کرد: 19 کانون تخصصی فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت می‌کنند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان راه‌اندازی 13 کانون در سازمان زندان‌های استان را از جمله فعالیت‌های این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: 16 کانون فرهنگی هنری در مصلای شهرستان‌های گیلان دایر شده است.

وی از بیمه تامین اجتماعی 22 مسئول کانون و 21 مسئول کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در سال 91 خبر داد.

پورابراهیم با اشاره به فعالیت 206 کتابخانه در مساجد گیلان، یادآور شد: تعداد 119 کتابخانه معادل 58 درصد کتابخانه‌ها به صورت باز بوده و در مساجد دایر هستند و 87 کتابخانه معادل 42 درصد به صورت بسته اداره می‌شوند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به فعالیت 206 کتابخانه معادل 58 درصد در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: 42 درصد کتابخانه‌های مساجد استان در مناطق شهری دایر هستند.

به گفته وی، سال گذشته تعداد 36 هزار و 920 کتاب بین کتابخانه‌های گیلان توزیع شده است.

پورابراهیم اضافه کرد: دو مسابقه بزرگ کتابخوانی با عنوان «همپای محراب» و «انقلاب اسلامی» از دیدگاه شهید مطهری در سال 91 برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری دوره آموزشی نرم‌افزار کتابخانه‌ای مهر مساجد خبر داد و تصریح کرد: صدور مجوز برای 24 کتابخانه استان صادر شده است.

وی برگزاری نشست راهبردی فعالان عرصه فرهنگ و هنر مساجد گیلان با موضوع مسجد تراز اسلامی و منظومه فکری مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از مباحث آموزشی و پژوهشی کانون مذکور عنوان کرد.

پورابراهیم برگزاری همایش اصحاب فرهنگ، هنر و قرآن کانون مساجد در تحقق حماسه سیاسی و حمایت از خانه‌های نور و جلسه‌های سنتی قرآن و کانون‌های مساجد در راستای اجرای فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اقدام‌های دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برشمرد.

انتهای پیام/84001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول