اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آسیب‌شناسی اوقات فراغت/

اوقات فراغت روستاییان مورد توجه قرار گیرد

یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: به دلیل مشکلاتی که خانواده‌های کم‌بضاعت با آن روبه‌رو هستند شایسته است برنامه‌هایی ویژه برای اوقات فراغت به ساکنان خارج از کلان‌شهرها و روستائیان اختصاص یابد.

اوقات فراغت روستاییان مورد توجه قرار گیرد

علی‌رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص معنا و مفهوم اوقات فراغت گفت: اوقات فراغت به معنای واقعی به آن زمان گفته می‌شود که کاری که در قبال آن پول دریافت می‌شود، انجام نگیرد و مسائل تربیتی و جامعه‌پذیری مورد توجه قرار گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: فرد در زمان فراغت شخصیت نهایی خود را پیدا می‌کند و قابلیت‌های خود را در این زمان بروز می‌دهد و چگونگی گذراندن اوقات فراغت افراد در یک جامعه به میزان زیادی معرف خصوصیات فرهنگی آن جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اوقات فراغت باید به دنبال پیدا کردن نیازهای افراد جامعه خود در این زمان باشند، افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه جوانان باید در رأس کارهای مسئولان مربوطه قرار گیرد و به نیاز افراد متقاضی در این اوقات توجه شود.

این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه میزان فراغت جوانان با افزایش جمعیت شهری بیش‌تر شده است، خاطر نشان کرد: به دلیل محدودیت مالی مردم و مشکلاتی که خانواده‌های کم‌بضاعت با آن روبه‌رو هستند شایسته است در زمینه برنامه‌ریزی برای این اوقات، برنامه‌هایی ویژه به ساکنان خارج از کلان‌شهرها و مردم روستا اختصاص یابد.

انتهای پیام/2700/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول