اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار همدان

یک واحد صنایع تبدیلی شوریجات در بهار بهره‌برداری شد

با حضور استاندار همدان کارخانه صنایع تبدیلی شوریجات در شهرستان بهار به بهره‌برداری رسید.

یک واحد صنایع تبدیلی شوریجات در بهار بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز کارخانه صنایع تبدیلی شوریجات در شهرستان بهار با حضور استاندار همدان به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی در سال 89 با ظرفیت 5 هزار و 700 تن تولید محصول آغاز به کار کرد و در سال 91 با ظرفیتی بالاتر به میزان 6 هزار و 500 تن در سال تولید داشته است.

این واحد در سال گذشته واحد نمونه کشور شده و حدود 2 میلیارد ریال صادرات به خارج از کشور داشته است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در این مراسم اظهار داشت: استان همدان دارای 161 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت 3 میلیون تن است.

محمدرضا شهسواری با بیان اینکه یک میلیون تن ظرفیت جدید در صنایع تبدیلی استان ایجاد شده است، افزود: در واقع 4 میلیون تن ظرفیت ایجاد شده درایم که این به معنای فرآوری از همه این 4 میلیون تن ظرفیت نیست.

وی گفت: برنامه ما این است که بتوانیم محصولات تولیدی کشاورزی را به صورت فرآوری شده به بازار عرضه کنیم و از عرضه محصولات خام اجتناب کنیم.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه روی محصولاتی ظرفیت‌سازی شود که تکراری نباشند، ادامه داد: ما حدود 51 واحد لبنی در استان داریم که حدود 60 تا 70 درصد تولیدات آنها مشابه هم هستند.

وی با بیان اینکه پرکردن ظرفیت‌های خالی موجود در استان از دیگر برنامه‌های ماست گفت: در استان همدان 322 واحد فعال وجود دارد که حدود 35 درصد ظرفیت آنها خالی است و ما باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های خالی واحدها کامل شود.

شهسواری ابراز داشت: صنایع تبدیلی استان همدان نیاز مبرم به سرمایه در گردش دارند نه سرمایه ثابت؛ چرا که سرمایه در گردش به نوعی به عنوان نفس واحدهای تبدیلی محسوب می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سیاست اصولی ما استانداردسازی است چرا که با استانداردسازی در واحدهای صنایع تبدیلی می‌توان زمینه رقابت در بازارهای خارجی را فراهم کرد.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول