اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت

آغاز بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی در آوج

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بهره‌برداری از یک طرح انتقال آب کشاورزی در روستای مشانه از توابع شهرستان آوج آغاز شد.

آغاز بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی در آوج

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، برای اجرای این طرح که شامل یک هزار و 300 متر لوله‌گذاری است، افزون بر 500 میلیون ریال هزینه شده است.

با بهره‌برداری از این طرح، ضمن تأمین آب برای 80 هکتار از اراضی منطقه 85 خانوار روستایی نیز بهره‌مند شدند.

روح‌الله عباس‌پور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلق حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد اظهار داشت: همه مسئولان نظام، نمایندگان مجلس و مردم؛ پشتیبان رئیس جمهوری منتخب برای پیشبرد دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

رفع بیکاری با توسعه بخش کشاورزی

وی با اشاره به لزوم حل مشکل بیکاری در شهرستان آوج بیان کرد: با توسعه و رونق بخش کشاورزی می‌توان گام‌های مؤثری برای رفع بیکاری و حل مشکل جوانان برداشت.

عباس‌پور انتقال آبرسانی کانال آب و احداث دو سد پرسپانج و چنگوره در این شهرستان را اقدامی مطلوب ارزیابی کرد و خواستار اجرای طرح‌های مشابه در راستای توسعه این بخش شد.

محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز عنوان کرد: با حرکت جهادی توانسته‌ایم گام‌های بلندی در راستای توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.

وی تخصیص ردیف بودجه، مدیریت هوشمند کشاورزی، طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها، اجرای طرح زهکشی در اراضی شوره‌زار و همچنین اصلاح شیوه مصرف آب و اجرای سیستم نوین آبیاری را از جمله مهم‌ترین طرح‌های بخش کشاورزی در سال‌های گذشته برشمرد.

به گفته این مسئول، اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی از جمله طرح‌هایی بود که توانست در افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه آب حرکت کند.

صفری توسعه بخش کشاورزی را محور استقلال و عزت کشور دانست و ادامه داد: برای توسعه بخش کشاورزی باید از منابع موجود استفاده بهینه شود.

آوج می‌تواند الگوی تولید محصول ارگانیک شود

صفری به بستر مناسب کشاورزی در شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: این شهرستان می‌تواند محور الگوی تولید محصول سالم و ارگانیک قرار گیرد و سرمایه‌گذاری‌هایی را در این بخش به خود جذب کند.

سیدعبدالله موسوی فرماندار آوج نیز با اشاره به انتخابات 24 خرداد ماه گفت: مردم این شهرستان با حضور 99.8 درصدی در پای صندوق‌های رأی، لبیک به ندای ولی فقیه زمان گفتند.

وی ادامه داد: مردم مسلمان ایران به دشمنان ثابت کردند همچنان پشتیبان ولی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرماندار آوج با اشاره به قابلیت‌های بخش کشاورزی شهرستان آوج خواستار توجه بیشتر مسئولان به این بخش شدند.

توسعه کشاورزی، بزرگ‌ترین نشانه پیشرفت جوامع

حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی امام جمعه آوج نیز اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات نمودی از حماسه سیاسی بود که در 24 خرداد به نمایش گذاشته شد و شکر نعمت این حضور خدمت صادقانه به مردم است.

امام جمعه آوج بزرگ‌ترین نشانه پیشرفت یک جامعه را توسعه بخش کشاورزی در آن جامعه دانست.

در پایان از 9 نفر از تولیدکنندگان برتر این شهرستان تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول