اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری کرمان:

واحدهای حقوقی نظارت بر سلامت قانونی ادارات را دارند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: واحدهای حقوقی نظارت بر سلامت قانونی ادارات و دستگاه‌ها را به عهده دارند.

واحدهای حقوقی نظارت بر سلامت قانونی ادارات را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی پیش از ظهر امروز در نشست کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان کرمان اظهار داشت: واحدهای حقوقی نظارت بر سلامت قانونی ادارات و دستگاه‌ها را به عهده دارند و در وظایف واحدهای حراست و بازرسی نیست.

وی با بیان اینکه جایگاه حقوقی در ادارات باید مورد تاکید قرار گیرد و نهادینه شود، بیان داشت: اینکه یک واحد حقوقی در حاشیه قرار گیرد، بخشی از آن مربوط به خود واحد است.

توکلی عنوان کرد: هر چه واحدهای حقوقی در ادارات ضعیف‌تر باشند، تخلفات اداره نیز به تبع آن افزایش بیشتری دارد، اعتبار یک مجموعه بر ‌اساس اقدامات و تصمیمات مدیر آن صورت می‌گیرد که این تصمیمات نیز باید به تایید اداره حقوقی برسد.

وی خاطر نشان کرد: با تایید اداره حقوقی بر اقدامات و تصمیمات یک مدیر، اعتبار و حیثیت مجموعه نیز بالا می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: مسئولان دوایر حقوقی باید همانند یک وکیل قدرتمند در پرونده‌ها حاضر شوند و به دفاع بپردازند.

توکلی عنوان کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که در آن ادارات محکوم می‌شوند به دلیل ضعف عملکرد حقوقی آن‌ها است، اگر شرکت با بانکی تقاضای توقیف کارخانه‌ای را داشته باشد که منجر به تعطیلی آن شود، مطلقا پذیرفته نیست و نباید اجازه چنین کاری را داد.

وی گفت: کوتاهی‌هایی که در گذشته از سوی ادارات و بانک‌ها صورت گرفته موجب می‌شود تا مشکلات بزرگتری به وجود آید، لذا واحدهای حقوقی باید فعالیت بیشتری داشته و مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/80017/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول