اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل اداره استاندارد استان اصفهان خبر داد

ردپای کمرنگ مرگ در شهربازی‌های اصفهان / استاندارد نظارت ویژه دارد

بازرس کل اداره استاندارد استان اصفهان گفت: با توجه به تعطیل شدن مدارس، استفاده از اماکن تفریحی و وسایل شهربازی‌ها بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و آنچه که بیش از هرچیز مورد توجه و حساسیت اداره کل استاندارد قرار می‌گیرد، سلامت و امنیت در استفاده از تجهیزات شهربازی‌ها و استاندارد بودن این وسایل است.

ردپای کمرنگ مرگ در شهربازی‌های اصفهان / استاندارد نظارت ویژه دارد

محمد دایی جواد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به استانداردسازی شهربازی‌ها اظهار کرد: از سال 88 نظارت سازمان استاندارد بر شهربازی‌ها آغاز شده و بیشتر آنها تحت نظارت این ارگان هستند.

وی با توجه به وسایل موجود در شهربازی‌ها تصریح کرد: وسایل بازی طبق استانداردهای ملی ایران مورد تأیید قرار می‌گیرند و به وسیله‌ای که استاندارد باشد مجوز استفاده داده و در صورت تخطی و اعلام شکایت، شهربازی متخلف پلمب می‌شود.

بازرس کل اداره استاندارد استان اصفهان در ارتباط با پلمب شهربازی ملک شهر اضافه کرد: این مکان تفریحی با نوسازی وسایل بازی و تعطیل کردن وسایل فرسوده از پلمب اداره استاندارد خارج شده و هم اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دایی جواد در ارتباط با استاندارد وسایل وارداتی شهربازی‌ها اضافه کرد: به علت تحریم‌ها ورود وسایل بازی از کشورهای اروپایی کاهش یافته و بیشتر واردات این دستگاه‌ها از کشور چین است که در گمرک به وسیله کارشناسان استاندارد تأیید شده و بعد وارد شهربازی‌ها می‌شود.

* راهی طولانی در رسیدن به استانداردهای جهانی در پیش داریم

دایی جواد با اشاره به مسیر دستیابی به استانداردهای جهانی در شهربازی‌ها تأکید کرد: نظارت استاندارد در کشورهای توسعه یافته سال‌ها است که اعمال می‌شود، اما در کشور ما در حدود چهار سال است که نظارت بر وسایل شهربازی‌ها اعمال شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ما راه زیادی تا رسیدن به استانداردهای معیار جهانی داریم و دستیابی به این معیارها به واسطه همکاری مسئولان شهربازی‌ها و قرار گرفتن آنها در مسیر استاندارد محقق می‌شود.

*خانواده‌ها در تعیین وسیله بازی نظارت کنند

بازرس اداره کل استاندارد استان اصفهان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و استقبال خانواده‌ها از مکان‌های بازی اضافه کرد: سهمی از جلوگیری در برابر اتفاقات بر عهده اداره استاندارد و مسئولان شهربازی و بخش دیگر آن بر عهده خانواده‌ها است.

وی افزود: عدم نظارت خانواده‌ها برای تعیین وسیله‌ای متناسب با سن و موقعیت جسمانی فرزندانشان موجب بروز حوادثی می‌شود که خساراتی جبران ناپذیر بر روی جسم و روح آنها وارد می‌سازد.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول