اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد بوشهر خبر داد

جلوگیری از ورود 2 کانتینر کلاه ایمنی غیراستاندارد از مرز آبی

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: کار‌شناسان استاندارد استان از ورود دو کانتینر کلاه ایمنی موتورسیکلت غیراستاندارد از مرز آبی این بندر به ایران جلوگیری کردند.

جلوگیری از ورود 2 کانتینر کلاه ایمنی غیراستاندارد از مرز آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد رحیم بهره‌مند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این محموله از کلاه ایمنی بیش از 50 هزار دلار ارزش داشته که عدم تطابق آن پس از انجام آزمون‌های مربوطه، محرز شد.

به گفته وی، این محموله شامل 828 کارتن کلاه ایمنی غیراستاندارد با نام تجاری KCPCO بود که در آزمون‌های استاندارد، در بند «عدم مقاومت در مقابل ضربه» مردود شد.

مدیر کل استاندارد بوشهر خاطرنشان کرد: این کلاه‌ها توسط کشور چین تولید شده و دارای کیفیت بسیار پایینی هستند که به دلیل عدم انطباق با استاندارد ملی ایران، مرجوع شدند.

بهره‌مند تصریح کرد: براساس اعلام پلیس راهور حدود  88 درصد از موتورسوارانی که در تصادف‌ها کشته می‌شوند از ناحیه سر ضربه خورده‌اند و 30 درصد این افراد را جوانان بین 18 تا 25 سال تشکیل می‌دهند، این درحالی است که استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند تلفات را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی در عین حال بر لزوم استاندارد بودن کلاه ایمنی تاکید کرد و گفت: یک کلاه ایمنی استاندارد می‌تواند خطر آسیب به سر و گردن را تا حد زیادی کاهش دهد. به همین دلیل است که در ماده 19 قانون جدید رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم، استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راکبان و ترک‌نشینان هر نوع موتور سیکلت اجباری شده است اما اگر کلاه ایمنی از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، می‌تواند خطرناک باشد.

وی در ارتباط با وضعیت آسانسورها در بوشهر بیان داشت: در آخرین بازرسی که توسط کارشناسان این اداره‌کل و نیز بازرسان شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده از آسانسورهای غیراستاندارد صورت گرفت، مشاهده شد که هیچ‌گونه اقدامی در جهت استاندارد کردن آسانسورها صورت نگرفته است.

بهره‌مند ادامه داد: به همین منظور کارشناسان این اداره‌کل با همکاری پلیس پیشگیری جهت پلمپ این آسانسورها وارد عمل شدند.

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: با توجه به قول مساعدی که مدیران دستگاه‌های دولتی دادند، مقرر شده نسبت به رفع نواقص آسانسورها و استاندارد کردن آن‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/66006/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول