اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه عینک و عینک ساز اهواز در گفتگو با فارس:

عینک‌های دستفروشان استاندارد نیست

رئیس اتحادیه عینک و عینک ساز اهواز گفت: عینک‌هایی که خارج از شبکه صنف عینک‌فروشان در سطح شهر توسط دستفروشان به فروش می‌رسد استاندارد نیستند و ضرورت دارد مردم از دستفروشان عینک آفتابی خریداری نکنند.

عینک‌های دستفروشان استاندارد نیست

غلامعلی آهنکوب‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: عینک‌هایی که خارج از شبکه صنف عینک‌فروشان در سطح شهر توسط دستفروشان به فروش می‌رسد استاندارد نیستند.

وی ادامه داد: فروشنده این عینک‌ها مسئولیتی در برابر مشتری ندارد و اگر باعث به وجود آمدن ضرری برای مصرف کننده شود قابل پیگیری نیست، به همین دلیل باید در مردم فرهنگ‌سازی شود که از دستفروشان عینک آفتابی خریداری نکنند.

رئیس اتحادیه عینک و عینک‌ساز اهواز با بیان اینکه کل واحدهای عینک‌فروشی در سطح شهر دارای مجوز هستند اذعان داشت: در زمینه دستفروشانی که مبادرت به فروش عینک می‌کنند شکایاتی به شهرداری اهواز ارجاع شده که متاسفانه تاکنون اقدامی نشده است.

وی افزود: دستفروشی مشکلی است که تمامی اتحادیه‌های صنفی با آن درگیر هستند و تبدیل به یک معضل شده است و برطرف کردن این معضل همکاری تمامی ارگان‌ها را طلب می‌کند.

آهنکوب‌نژاد با بیان اینکه تمام اقلام مصرفی عینک‌سازی وارداتی هستند تصریح کرد: کارخانه تولیدی در این سطح که بتواند تمامی اقلام مصرفی را تامین کند در ایران وجود ندارد و کارخانجات موجود تنها یک درصد از این نیاز را تامین می‌کنند.

رئیس اتحادیه عینک و عینک‌ساز اهواز اضافه کرد: نوسانات قیمت ارز بر قیمت اقلام تولیدی تاثیر‌گذار بوده است و باعث بالا رفتن قیمت عینک شده است و این مسئله قدرت یک خرید استاندارد را از مردم گرفته است و باعث گرایش مردم به اجناس غیراستاندارد گردیده است.

وی درخواست خود را از مسئولان مربوطه این‌گونه بیان کرد: از مسئولان مربوطه تقاضای اختصاص تعرفه‌های گمرکی و کاهش قیمت اقلام مصرفی را داریم زیرا عینک مسئله‌ای است که به صورت مستقیم با سلامت انسان در ارتباط است مخصوصاً عینک آفتابی که در خوزستان یک ضرورت است.

آهنکوب‌نژاد خاطر نشان کرد: اخیرا عینک آفتابی در لیست اقلام تزئینی قرار گرفته است و وارد کردن آن ممنوع شده است در حالی‌که استفاده از آن در آفتاب سوزان خوزستان یک نیاز است و عدم استفاده از عینک آفتابی استاندارد باعث بیماری ناخنک و آب مروارید می‌شود.

انتهای پیام/72011/ط30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول