اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان خبر داد

فعالیت 150 باب خانه عالم در استان همدان / از سرگیری ساخت خانه عالم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در مناطق مختلف استان تعداد 150 باب خانه عالم فعال است، گفت: سال گذشته به خاطر کمبود اعتبارات کار ساخت خانه عالم متوقف شده بود که امسال از سر گرفته می‌شود.

فعالیت 150 باب خانه عالم در استان همدان / از سرگیری ساخت خانه عالم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه کار تبلیغ و اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات کار خبرنگاران و اطلاع‌رسانی دینی است اظهار داشت: تبلیغات اسلامی فقط اطلاعات دینی را به مردم در موضوعات و بخش‌های مختلف به اطلاع مردم می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه برای رساندن پیام گاهی اوقات باید هجرت کرد افزود: گاهی اوقات پیامبر اسلام برای رساندن اطلاعات به شهرهای مختلف هجرت می‌کردند و در این راستا برخی از یاران ایشان نیز به شهرها و ممالک دیگر هجرت کردند که این نشانگر اهمیت اطلاع‌رسانی از منظر پیامبر اسلام(ص) است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: در جوامع مختلف اسلامی و انسانی در حوزه اطلاع رسانی دینی فاصله افتاده و برای بهتر شناساندن امور دینی به مردم باید در حوزه اطلاع رسانی بیشتر فعالیت کرد.

وی ادامه داد: مبلغین و مروجین با اطلاع رسانی بجا، صحیح و درست وظیفه دارند تا خلأ اطلاع‌رسانی دینی را پر کنند و خبرنگاران نیز در این راستا می‌توانند مبلغان را یاری رسانند.

آزادیخواه با اشاره به اینکه استکبار از طریق اطلاع‌رسانی با فکر شوم و پلید  به اهداف خود می‌رسد تصریح کرد: امریکا به دنبال جهانی‌سازی تئوری دهکده جهانی است و این هدف را از طریق تولید فیلم، فیلمنامه، متون ادبی، کمپانی عظیم شیطانی هالیوود و سایر مراکز حرفه‌ای فیلمسازی با هدف اطلاع‌رسانی غیر صحیح برای انحراف افکار جوامع انجام می‌دهد.  

وی بیان داشت: کار اطلاع رسانی دینی مقدس، اثرگذار و ضروری برای جامعه کنونی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در عرصه اطلاع‌رسانی دینی چند گروه فعالیت می‌کنند ابراز داشت: مساجد به عنوان تریبون جامعه مداحان، مبلغین، روحانیون و مروجین و سایر فعالان فرهنگی و دیگر خبرنگاران است که اگر خبرنگاران با نگاه دینی به شغل و قلم خود بنگرند و از هر اتفاقی که رخ می‌دهد زاویه دینی را کشف کنند آن وقت حماسه تأثیرگذار و بی‌نظیر به دست آنها خلق می‌شود. 

وی در ادامه به برنامه‌های تبلیغات اسلامی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 50 جلسه همایشی و 50 جلسه کارگاهی در سراسر استان برای تشویق مردم برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح برگزار شد و ما بخشی از وظایف خود را در این راستا انجام دادیم.

آزادیخواه ادامه داد: سازمان تبلیغات در برگزاری این 100 جلسه به هیچ عنوان وارد تعیین و معرفی مصداقی در انتخابات نشد و فقط به دنبال احیاء و تقویت خلق حماسه سیاسی بود و ما افتخار می‌کنیم که ایران نخستین کشور در دنیا است که جمهوریت آن به رخ همگان کشیده می‌شود.

وی در ادامه با تشکر از حضور حداکثری آحاد ملت در انتخابات گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی وارد 35 سالگی عمر خود شده است رئیس جمهور منتخب باید در راستای صدور انقلاب و استقلال رو به رشد، معیشت و اقتصاد خانواده‌ها و ارتقاء سطح فرهنگ اسلامی جامعه تلاش کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که دریچه امیدی که به روی مردم باز شده به فضل الهی بوده و مجموعه مبلغین، روحانیون، مداحان و فعالان قرآنی برای پیشبرد برنامه‌های این دریچه آماده همکاری و کمک هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف سازمان تبلیغات اشاره کرد و یادآور شد: نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، آموزش‌های عمومی و تخصصی و پژوهش‌های قرآنی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی، تأمین مبلغ و مروج برای مساجد و سایر اماکن مذهبی و حتی ادارات، عضویت در شورای فرهنگ عمومی و ساماندهی امور جوانان از اهم وظایف سازمان است.

آزادیخواه با بیان اینکه در سطح استان تعداد 150 خانه قرآن با صدور مجوز فعالیت می‌کنند تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 14 هزار و 860 نفر در دارالقرآن‌های سراسر استان آموزش‌های ترویجی و تبلیغی را دریافت کردند.

وی افزود: تعداد 50 موسسه رسمی قرآنی در سطح استان زیر نظر اتحادیه قرآنی سازمان فعالیت می‌کنند و در این مراکز آموزش‌ها طبق استانداردهای آموزشی به مخاطبین ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 3 هزار نفر در برنامه حفظ جزء سی‌ام شرکت کردند و در ماه رمضان برای تعداد یک هزار و 444 نفر از دانش‌آموزان مسابقه تسنیم را برگزار کردیم.

وی بیان داشت: در سال جاری در مرحله اول 6 هزار و 606 نفر در مراسم اعتکاف در بیش از 87 مسجد در سراسر استان شرکت کردند که از این میزان تعداد 5 هزار و 417 نفر خواهر و یک هزار 189 نفر برادران بودند.

آزادیخواه ادامه داد: در سال گذشته بیش از 11 هزار نفر در سه مرحله در اعتکاف شرکت کردند و در سال جاری برای ماه رمضان نیز برنامه ریزی برگزاری مراسم اعتکاف را داریم.

وی به اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان اشاره کرد و بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و 660 نفر از مبلیغن را در ایام فاطمیه اول و دوم، ارتحال امام خمینی(ره)، اعتکاف و مبعث حضرت رسول اکرم(ص) را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: در سال 91 تعداد 100 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان دایر شد که بیش از 3 هزار و 869 نفر از دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کردند و این آمار به غیر از کلاس‌های مردمی است که روحانیون در سطح روستاها برگزار کردند.

وی افزود: در سال جاری نیز همان تعداد 100 پایگاه را داریم اما شکل برنامه‌ها تغییر کرده و در ماه رمضان با اعزام مبلغ به دنبال نقل تفسیر قرآن هستیم. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در سطح استان تعداد یک هزار و 764 هیئت مذهبی ثبتی برادران و تعداد 234 هیئت مذهبی ثبتی خواهران فعال است گفت: بیش از 620 برنامه همایش و کارگاه با گفتمان دینی، حجاب و عفاف، بایدها و نبایدها و ولایت فقیه را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان تأسیس مدارس معارف اسلامی در سطح مقطع متوسطه است عنوان داشت: مدرسه معارف اسلامی در رشته تخصصی معارف اسلام در همدان با 60 نفر دانش‌آموز به مدت شش سال است که فعالیت می‌کند و تاکنون 12 رتبه شهرستانی، سه دوره استانی و یک رتبه کشوری در مسابقات کسب کرده است.

آزادیخواه اضافه کرد: تاکنون چهار نفر از دانش‌آموزان این دبیرستان در دانشگاه رضوی مشهد، پنج نفر در حوزه‌های قم و 25 نفر در دانشگاه‌های مختلف قبول شدند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر در مناطق مختلف استان تعداد 150 باب خانه عالم فعال است و در سال گذشته به خاطر کمبود اعتبارات کار ساخت خانه عالم متوقف شده بود که در سال جاری از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول