اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی علوم پزشکی کرمان خبر داد

انتشار مجله بین‌المللی سلامت در دانشگاه پزشکی کرمان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مجله بین‌المللی مدیریت و سیاستگذاری سلامت، نخستین مجله بین‌المللی بین‌رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان منتشر شد.

انتشار مجله بین‌المللی سلامت در دانشگاه پزشکی کرمان

اکرم خیاط‌ ‌‌زاده ماهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مجله بین‌المللی مدیریت و سیاستگذاری سلامت که در اواخر سال 91 مجوز انتشار را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد، نخستین مجله بین‌المللی بین رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شمار می‌رود که 25 خردادماه سال‌جاری نخستین شماره آن منتشر شد.

وی با بیان این‌که این مجله به زبان انگلیسی است، افزود: مطالبی که در این مجله منتشر می‌شود محدود به کشور ایران نیست بلکه بین‌المللی است و مجله پذیرای مطالب تمام اندیشمندان و صاحب‌نظران از سراسر دنیا است.

سردبیر مجله بین‌المللی مدیریت و سیاستگذاری سلامت با بیان این‌که این مجله در حیطه‌های مدیریت و سیاستگذاری و اقتصاد سلامت و اپیدمیولوژی فعالیت دارد، گفت: با توجه به تنوع حیطه‌ها اولویت چاپ در این مجله بین‌المللی با، مقاله‌هایی با موضوعات بین‌رشته‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: صاحب‌نظرانی از سراسر دنیا شامل کشورهای هلند، انگلستان، کانادا، آفریقا، آمریکا، و تایلند عضو هیئت تحریریه مجله هستند.

خیاط‌‌ زاده ماهانی گفت: هدف اصلی انتشار این مجله پیوند میان علوم و رشته‌های مختلف مرتبط با سلامت و تشویق تحقیقات بین‌رشته‌ای بین پژوهشگران در حوزه‌های مختلف اعم از اپیدمیولوژی، مدیریت، سیاستگذاری، اقتصاد، مدیریت اطلاعات سلامت، سیاستگذاری عمومی و اجتماعی و فلسفه برای دستیابی به یافته‌هایی است که علاوه بر ارائه نگرشی چند جانبه در حوزه سلامت، راهکارهای عملیاتی ارائه کنند.

وی عنوان کرد: این مجله تلاش می‌کند، پل ارتباطی میان پژوهشگران، سیاستگذاران و تصمیم‌گیران، قانونگذاران و کارکنان حوزه سلامت برای ایجاد و توسعه، پیاده‌سازی و تحلیل سیاست‌های سلامت را فراهم کند.

خیاط ‌زاده ماهانی ادامه داد: همچنین مجله بین‌المللی مدیریت و سیاستگذاری سلامت مقالات پژوهشی در دو حوزه نظری و تجربی، نامه به سردبیر و نقد کتاب به زبان انگلیسی را از کشورهای مختلف با شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گوناگون گرد هم می‌آورد تا شواهدی را برای تصمیم‌گیری‌های حوزه سلامت برای سیاستگذاران ایجاد کند.

وی گفت: مقالات ارسالی به مجله برای داوری به صاحب‌نظران و اندیشمندان ملی و بین‌المللی ارسال و برای هر مقاله با توجه به سطح آن بین یک تا سه داور انتخاب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سطح داوری‌ها را بسیار مطلوب و در سطح استانداردهای بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در نخستین شماره مجله که روز شنبه 25 خرداد ماه سال‌جاری منتشر شد، 13 مقاله چاپ شد که سه مقاله آن متعلق به نویسندگانی از کشورهای انگلستان، کانادا و هلند بود.

خیاط‌ زاده ماهانی خاطر نشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، انتظار داریم در شماره دوم بیش از 50 درصد مقالات بین‌المللی باشند و برای نمایه شدن این مجله در سرویس‌های نمایه مختلف اقداماتی در حال انجام است و مقالات مجله هم‌اکنون در حال نمایه شدن در گوگل اسکلار هستند.

وی تأکید کرد: هدف ما تنها نمایه شدن در Pubmed و Medline  نبوده، بلکه چشم‌انداز مجله تبدیل شدن به یک مجله معتبر بین‌المللی با Impact Factor بالا است که امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور به این مهم دست یابیم.

خیاط‌ زاده ماهانی با بیان این‌که این مجله تاکنون مورد استقبال بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به این‌که مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در مجلات بین‌المللی بسیار طولانی است، سعی شده فرآیند پذیرش تا انتشار مقاله در این مجله به یک ماه و نیم و تا دو ماه برسد که این سبب افزایش انگیزه افراد برای ارائه مقاله شده است.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول