اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان به ‌ازای هر 900 نفر یک تخت بیمارستانی دارد / دانشگاه علوم پزشکی گیلان ‌تیپ یک شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان به ازای هر 900 نفر یک تخت بیمارستانی دارد و از متوسط کشوری بالاتر است.

گیلان به ‌ازای هر 900 نفر یک تخت بیمارستانی دارد / دانشگاه علوم پزشکی گیلان ‌تیپ یک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حسن بهبودی در حاشیه پنجمین نشست سالانه گروه جراحان پلاستیک ترمیمی چشم ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشته‌های تخصصی در گروه‌های مختلف پزشکی امروزه به رشته‌های فوق تخصصی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: جراحی‌های شبکیه، لیزرها، پیوند قرنیه، آب‌سیاه، استرابیسم و جراحی‌های پلاستیک چشم دارای فوق تخصص‌هایی است.

بهبودی به فعالیت پزشکان در چهار رشته فوق تخصصی چشم‌پزشکی اشاره کرد و افزود: درمان‌های متخصصان پلاستیک چشم تنها به منظور زیبایی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جراحان پلاستیک چشم به فعالیت چشم و پلک‌ها کمک می‌کنند، بیان کرد: نمای ظاهری صورت گاهی به دلیل تصادف، شکستگی‌های عمیق، سوختگی، تغییرات سنی و بیماری‌های عمومی بدن مانند پرکاری تیروئید و التهاب‌های دور چشم تغییر می‌کند.

وی تلاش جراحان پلاستیک چشم در برگشت به زندگی طبیعی بیماران به خانواده، اجتماع و محل کار را موثر خواند و تصریح کرد: ایران جزو کشورهایی است که بهترین خدمات در زمینه جراحی پلاستیک چشم را در دنیا ارائه می‌کند و از پزشکان برجسته برخوردار است.

بهبودی با اشاره به برگزاری نشست سالانه گروه جراحان پلاستیک ترمیمی چشم ایران، اظهار کرد: نشست مذکور در مدت دو روز با شش جلسه همراه با میزگردهای بحث و گفت‌وگو در رابطه با مسایل علمی برگزار می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد 150 متخصص و فوق تخصص چشم پزشکی از نقاط مختلف کشور در نشست مذکور حضور دارند.

*دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تیپ یک ارتقا پیدا کرد

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به سه تیپ تقسیم می‌شوند، یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق دانشکده‌ها، تعداد اعضای هیئت علمی در سطح استادی و دانشیاری و همچنین تعداد رشته‌هایی که تخصص می‌دهند، رتبه‌بندی می‌شوند.

بهبودی بیمارستان‌های آموزشی، شاخص‌های بهداشتی از نظر درصد واکسیناسیون، پیشگیری از مرگ‌ومیر مادران باردار و پیشگیری از مرگ‌ومیر کودکان زیر پنج سال و زیر یک سال در ارزیابی کشوری و جهانی دانشگاه‌ها را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رتبه تیپ دو کشوری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی دانشکده داروسازی و ایجاد شعبه بین‌الملل پزشکی و دندانپزشکی در انزلی و همچنین ایجاد دانشگاه پیراپزشکی در شرق استان را در ارتقای این دانشگاه مهم خواند و اظهار کرد: تمام دانشکده‌های علوم پزشکی گیلان تکمیل شده است و بیش از 12 رشته دستیاری تخصصی شامل 16 رشته تربیت دستیار در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت رشته‌های پزشکی فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: گیلان در زمینه درمان ناراحتی‌های قلبی، جراحی‌های لیزری چشم، جراحی‌های پوست، درمان بیماران سرطانی، تعویض مفاصل، آندوسکوپی و تکنیک‌های بالای آندوسکوپی شرایط خوبی در کشور دارد.

بهبودی پیشرفت رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را خوب ارزیابی کرد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه به ازای هر 900 نفر یک تخت بیمارستانی در گیلان وجود دارد، بیان کرد: متوسط استاندارد کشوری به ازای هر یک‌هزار و 200 نفر یک تخت بیمارستانی است.

به گزارش فارس، پنجمین نشست سالانه گروه جراحان پلاستیک ترمیمی چشم ایران هشتم و نهم خرداد ماه جاری با حضور 150 متخصص چشم پزشکی با موضوع‌های جوان‌سازی غیر جراحی صورت، برخورد با بیماری‌های شایع اوربیت، انسداد مجرای پزشکی، اکوپلاستیک و سگمان خلفی، جوان‌سازی جراحی صورت و بازسازی ناحیه پری اکولار در دهکده ساحلی بندر انزلی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول