اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد

کشتارگاه‌های کم‌ حجم صنعتی در کشور ایجاد می‌شود / تعطیلی ‌300 کشتارگاه سنتی

رئیس سازمان دامپزشکی به ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی متفاوت با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: کشتارگاه‌های کم‌حجم صنعتی در کشور ایجاد می‌شود.

کشتارگاه‌های کم‌ حجم صنعتی در کشور ایجاد می‌شود / تعطیلی ‌300 کشتارگاه سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید محسن دستور امروز در جریان بازدید از بازار الگویی ماهی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عرضه آبزیان باید در مناطق مختلف کشور ساماندهی شود.

وی نبود اطمینان از سالم بودن آبزیان را سبب کاهش مصرف این فرآورده در جامعه عنوان کرد و افزود: آبزیان در بازار الگویی ماهی به صورت بهداشتی به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

دستور عرضه ماهی به صورت بهداشتی را سبب افزایش کیفیت این محصول دانست و تصریح کرد: افزایش کیفیت عرضه آبزیان اعتماد مردم را ارتقا می‌دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجرای مسائل ترویجی و آموزشی در بازار الگویی ماهی، خاطرنشان کرد: فسادپذیری آبزیان یکی از مشکلات عرضه این محصول در بازار است.

وی ایجاد بازار الگویی ماهی در ترویج مصرف آبزیان را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: تقویت سیستم مراقبت تولید آبزیان از ابتدای سال 92 در کشور آغاز شده است.

دستور ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع در افزایش کیفیت آبزیان را اثرگذار دانست و یادآور شد: آبزی‌پروری رشد خوبی در کشور داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به رشد صادرات آبزیان از کشور، اظهار کرد: عرضه با بسته‌بندی مناسب و بهبود شرایط حمل و نقل موجب افزایش مصرف آبزیان در جامعه می‌شود.

وی در ادامه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی پروانه‌دار در کشور پیگیری می‌شود.

دستور با بیان اینکه احداث کشتارگاه صنعتی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نقش حمایتی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی به تعطیلی بیش از 300 کشتارگاه سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: 22 کشتارگاه سنتی در گیلان تعطیل شده است و اکنون دو کشتارگاه صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج کشتارگاه سنتی شرق گیلان با افتتاح کشتارگاه صنعتی در لنگرود تعطیل می‌شوند، بیان کرد: ایجاد کشتارگاه‌های کم‌حجم صنعتی در کشور پیگیری می‌شود.

به گفته دستور، 63 واحد کشتارگاه صنعتی دام و 220 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی از احداث 50 کشتارگاه صنعتی در کشور خبر داد و یادآور شد: بازرسان دامپزشکی در تمام کشتارگاه‌ها مستقر هستند.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول