اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس خبر داد

نصب دو دستگاه پیش‌سردکن در کشتارگاه‌های فردوس

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از نصب دو دستگاه پیش سردکن در کشتارگاه‌های این شهرستان خبر داد.

نصب دو دستگاه پیش‌سردکن در کشتارگاه‌های فردوس

محمد اصغرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: با گذشت 22 سال از آغاز فعالیت کشتارگاه فردوس، این کشتارگاه از نظر امکانات و تجهیزات نسبت به دیگر کشتارگاه‌های خراسان جنوبی از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

وی گفت: اگر چه کشتارگاه‌های فردوس از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ولی برای استفاده بهینه از فضای کشتارگاه‌های فردوس و اسلامیه به امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز است.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: از محل اعتبارات ستاد حوادث سال 1391، مبلغ 80 میلیون تومان برای نصب دستگاه پیش سردکن در دو کشتارگاه فردوس و اسلامیه اختصاص یافته است.

اصغرزاده تصریح کرد: در حال حاضر برای نصب هر یک از دستگاه‌های پیش سردکن فردوس و اسلامیه مبلغ 40 میلیون تومان هزینه شده و طی چند روز آینده این دستگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سالم‌سازی گوشت مهم‌ترین مزیت دستگاه پیش‌سردکن

وی مهم‌ترین مزیت نصب دستگاه پیش سردکن در کشتارگاه‌ها را سالم‌سازی گوشت دانست و یادآور شد: کمک به قضاوت‌های بهداشتی، ترد شدن گوشت، کمک به طبخ بهتر و حفظ کیفیت گوشت از دیگر مزایای استفاده از دستگاه پیش سردکن در کشتارگاه‌ها است.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس با اشاره به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو و انتقال آن از دام به انسان، گفت: چنانچه دام به این بیماری خطرناک آلوده و ذبح به صورت بهداشتی انجام نشود، آلودگی از دام به انسان منتقل می‌شود.

اصغرزاده افزود: اعما و احشاء دام به مدت 48 ساعت و گوشت دام پس از ذبح باید به مدت 24 ساعت در پیش سردکن نگهداری شود تا عامل ویروس بطور صددرصد از بین برود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ذبح دام با حضور ناظر بهداشتی و ناظر شرعی در محل کشتارگاه فردوس انجام و کارت سلامت و کارت ذبح شرعی نیز به قصابان شهرستان ارائه شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از مردم خواست تا در مراسم مختلف نظیر ماه محرم، عید قربان و همچنین زمان ورود حجاج از ذبح دام در معابر خودداری و ذبح را در محل کشتارگاه انجام دهند.

اصغرزاده ذبح دام در معابر عمومی را علاوه بر آلودگی معابر سبب انتشار بیماری دانست و اذعان داشت: چنانچه مردم ذبح را در منازل خود انجام دادند باید به رنگ و بوی گوشت توجه و در صورت مشکوک شدن به آن از راهنمایی کارشناسان شبکه دامپزشکی استفاده کنند.

انتهای پیام/69007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول