اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آمل خبر داد

آمادگی شهرداری آمل برای راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی دام

شهردار آمل از آمادگی این شهرداری برای راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

آمادگی شهرداری آمل برای راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی دام

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی شهرداری آمل، شهردار آمل به همراه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل از روند ساخت کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین که در منطقه زیارو توسط شرکت تعاونی نورعلی نور در حال احداث است بازدید و از نزدیک در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

احمد امیرسلیمانی در این بازدید اظهار داشت: افزایش جمعیت شهرستان آمل و واقع شدن کشتارگاه سنتی فعلی در بافت شهری ایجاب می‌کند این شهر از کشتارگاه صنعتی دام در خارج از شهر استفاده کند و کار احداث کشتارگاه صنعتی دام که از قبل توسط شرکت نورعلی نور در منطقه زیارو آغاز شده است و این شهرداری آمادگی دارد تا با تنظیم تفاهم‌نامه با شرکت مذکور و اخـذ مجـوز از شورای اسلامی شهـر با پرداخت 50 درصد از هزینه نسبت به تکمیـل و راه‌اندازی این کشتارگاه با شرکت نورعلـی نور مشارکت کند.

امیرسلیمانی یادآور شد: راه‌اندازی این کشتارگاه باعث می‌شود گوشت و آلایش گوشتی کاملاً مطمئن و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد و عملاً سود این کار به مردم باز می‌گردد.

شهـردار آمل سرمایه‌گذاری برای احداث کشتارگاه صنعتی را موجب ارتقـای سلامت عمومی جامعه دانست و ادامه داد: در حال حاضر ذبح دام با حضور ناظر بهداشتی و ناظر شرعی در محل کشتارگاه سنتی شهرداری انجام می‌شود و با توجه به اینکه فعالیت کشتارگاه دام به عنوان یک محل برای ذبح بهداشتی و شرعی دام از ملزومات هر شهر هست و ذبح دام باید بر اساس موازین بهداشتی تعریف شده انجام شود، انجام ذبح سنتی می‌تواند آسیب‌های بهداشتی بر سلامت جامعه وارد کند.

انتهای‌پیام/86011/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول