اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

تکلیف احداث ایستگاه سرعین تا سه ماه آینده مشخص می‌شود

شهردار اردبیل گفت: با تکمیل مطالعات احداث تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین تا سه ماه آینده تکلیف این موضوع مشخص می‌شود.

تکلیف احداث ایستگاه سرعین تا سه ماه آینده مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جلسه بررسی احداث تقاطع غیرهمسطح جدید در اردبیل اظهار داشت: با مطالعه چگونگی اجرای این طرح با توجه به قرار داشتن در منطقه ترافیکی در سطح شهر و حساسیت‌های ویژه مطالعات این طرح همچنان ادامه دارد که امیدواریم به شکل مناسب به ثمر بنشیند.

وی از مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برای احداث سه تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف شهر از جمله تقاطع‌های آقاباقر، داروپخش و ایستگاه سرعین خبر داد.

بدری تصریح کرد: کار مطالعات احداث زیرگذر در تقاطع خیابان داروپخش با اتوبان کمربندی دوم در مراحل پایانی بوده و مطالعات احداث پل روگذر در تقاطع آقاباقر در ضلع شرقی اتوبان کمربندی دوم نیز به اتمام رسیده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

این مسئول در مورد پروژه تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین تأکید کرد: کار مطالعات چگونگی اجرای این طرح با توجه به قرار داشتن در منطقه‌ای ترافیکی در سطح شهر و به دلیل حساسیت‌های ویژه همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی مطالعات تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین تا سه ماه آینده روشن می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال 92 در حوزه فعالیت‌های عمرانی نسبت به سال 91 نه تنها کم کاری نداشته‌ایم بلکه در بودجه، به اندازه دو برابر پیش‌بینی سال گذشته یعنی به اندازه 110 میلیارد تومان برای امسال کار عمرانی پیش‌بینی کرده‌ایم.

بدری اضافه کرد: به طوریکه 110 میلیارد تومان به این امر در نظر گرفته شده و به امید خدا در متمم امسال حتی می‌توانیم این رقم را به 140 میلیارد تومان برسانیم.

شهردار اردبیل بیان کرد: به لطف خداوند در سال گذشته در مجموعه شهرداری اردبیل بیشترین پرداختی به پیمانکاران را شاهد بودیم و هیچ پیمانکاری در سال 91 برای اخذ طلب خود از شهرداری اردبیل با مشکل مواجه نبود.

وی یادآور شد: برنامه‌ای که در زمان آغاز فعالیتم در شهرداری به شورای اسلامی شهر اردبیل تقدیم کرده بودم، به یاری خداوند متعال و در سایه دعای خیر شهروندان و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی به تمامی برنامه‌های ارائه شده اعم از عمرانی، شهرسازی، فناوری اطلاعات، فرهنگی و... در عرض این دو سال عمل نموده‌ام.

بدری همچنین با اشاره به اتمام عملیات برنامه‌ریزی برای انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از محدوده شهر، ادامه داد: زمینی به مساحت 38 هکتار با کمک علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی و دستور ویژه ایشان به این امر اختصاص یافت و نسبت به تغییر کاربری زمین مذکور برای اجرای بازار آهن‌فروشان اقدام شد.

وی گفت: این طرح علاوه بر اینکه جنبه سرمایه‌گذاری برای شهرداری اردبیل خواهد داشت، به خاطر اینکه طرح سودآوری می‌باشد با استقبال بی‌سابقه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز مواجه شده است.

این مسئول رسیدن به این موفقیت‌ها را در سایه لطف خداوند، همدلی اعضای شورای اسلامی شهر، همراهی و هم‌افزایی مجموعه شهرداری اردبیل و تلاش و همکاری مجموعه مسئولان شهر و استان بیان کرد و افزود: از تمامی مسئولان شهرستانی و استانی و به خصوص از استاندار اردبیل که خود رنج کشیده شهرداری می‌باشند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

بهار عمران شهری اردبیل با بهار طبیعت همنوا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بهار عمران شهری در اردبیل با بهار طبیعت همنوا شده از انجام فعالیت‌های گسترده عمرانی و شهرسازی در اقصی نقاط شهر اردبیل از نخستین روزهای سال 92 خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از 100 اکیپ کاری عمرانی در سطح شهر فعال بوده و نسبت به آسفالت‌ریزی، لکه‌گیری، روکش آسفالت معابر، جدول‌گذاری و کانال‌سازی، توسعه فضای سبز و احداث پارک و... اقدام می‌کنند.

بدری تغییر ذائقه و انتظارات شهروندان را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: این روزها دیگر دغدغه مردم کمیت اقدامات عمرانی نظیر آسفالت نیست بلکه انتظار دارند در کارهای عمرانی بحث کیفیت و تخصص به بهترین نحو ممکن رعایت شود که این خود جای بسی شکر دارد و نشان‌دهنده این است که دغدغه‌ها و سقف مطالبات مردم اردبیل نسبت به گذشته ارتقاء یافته است.

وی همچنین بحث هدایت آب‌های سطحی و اقدامات انجام گرفته برای احداث کانال‌های ویژه عبور آب در اقصی نقاط شهر اردبیل را از دیگر اقدامات عمرانی مهم شهرداری اردبیل برشمرد و اضافه کرد: گره‌گشایی از کوچه‌های مرکزی واقع در بافت کهن شهر نیز از جمله اقدامات پیش روی شهرداری می‌باشد.

شهردار اردبیل در پایان دو برابر شدن عوارض کسری پارکینگ با مصوبه شورای اسلامی شهر را خاطر نشان کرد و افزود: این اقدام در راستای حفظ منافع شهروندان و به جهت تشویق سازندگان به تأمین پارکینگ در ساخت و سازها صورت گرفته است.

انتهای پیام/62001/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول