اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

76 مدرسه ابتدایی در دوره سه ساله مجزا اداره می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 76 مدرسه ابتدایی در استان اردبیل در دو مقطع سه ساله ابتدایی به صورت مجزا و جداگانه اداره شده و دانش‌آموزان در مقاطع اول، دوم و سوم و همچنین چهارم، پنجم و ششم تحصیل می‌کنند.

76 مدرسه ابتدایی در دوره سه ساله مجزا اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در همایش هم‌اندیشی مدیران مدارس خاص در اردبیل اظهار داشت: ما در یک رویکرد جدید و براساس سند تحول و نظام آموزشی 3-3-3-3 سعی داریم مدارس جداگانه برای نظام‌های آموزشی تعریف شده تدارک ببینیم تا امکان تحصیل راحت‌تر و مطلوب‌تر فراهم آید.

وی از اجرای نظام دوری در دوره اول ابتدایی خبر داد و تصریح کرد: در دوره دوم نیز در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی نظام آموزشی جدید دروس به صورت تخصصی و با محوریت دو معلم اجرایی و عملیاتی می‌شود.

محمودزاده خاطر نشان کرد: براساس این نظام آموزشی هم تحصیل دانش‌آموزان و هم تدریس معلمان راحت‌تر و با رغبت و علاقمندی بیشتر صورت می‌گیرد که امیدواریم نتایج به دست آمده رضایت‌بخش باشد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 850 دانش‌آموز ابتدایی عشایر در مدارس تعریف شده در مناطق عشایری استان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: با توجه به جمعیت قابل توجه دانش‌آموزان و عشایر تلاش می‌شود بستر تحصیل این دانش‌آموزان به شکل شایسته فراهم آید.

وی بیان کرد: علاوه بر آن عدالت آموزشی ایجاب می‌کند هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود امکانات و شیوه زندگی از تحصیل باز نماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد:‌ در سال‌های اخیر آموزش ابتدایی به شکل اجباری اعمال شده و با جلب رضایت و همکاری والدین آموزش ابتدایی برای تمامی افراد این گروه تحصیلی پیاده می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: در اجرای این مهم دانش‌آموزان خاص از جمله عشایر زیر پوشش آموزشی مدارس قرار گرفتند که در نظر داریم با توسعه مدارس عشایری نیاز فضاهای فیزیکی، آموزشی این گروه از دانش‌آموزان به صورت کامل رفع شود.

وی در ادامه سخنان خود از تدارک 400 قطب آموزشی و پرورشی برای پذیرش دانش‌آموزان در استان اردبیل خبر داد و گفت: در این واحدها از توانمندی‌های معلمان برجسته بهره گرفته می‌شود.

محمودزاده به اهمیت تربیت در کنار توجه به مسایل درسی و آموزشی اشاره کرد و افزود: مدیران ما باید به موارد پرورشی از جمله حفظ حجاب، برپایی نمازهای جماعت و تلاوت قرآن در مدارس توجه جدی کنند.

انتهای پیام/62007/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول